کد خبر: ۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا
نظام اسلامی با تبیین حقایق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد فرهنگی کشور می‌تواند سازنده مسیری روشن و پر امید برای جوانان باشد؛ جوانانی که امنیت، عزت و اقتدار کشور در گرو همت آنان است.

.به قلم آرانیوز- شهاب شعبانی‌نیا؛ سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در سخنرانی خود در یادواره شهدای ورزش کشور با اشاره به نقش عوامل خارجی در اغتشاشات اخیر اعلام کرد که «به دشمنان بیرونی که در داخل کشور می‌خواهند آشوب به‌پا کنند، می‌گوییم با همین جوانانی که فریب شما را خوردند به سراغتان خواهیم آمد؛ جوانان به دامان ملت برمی‌گردند، از شما اعراض می‌کنند و شما را به‌زودی خواهند شناخت. ما با همین جوانان از شما انتقام خواهیم گرفت».

در طول ۴۳ سال گذشته، همواره دشمن سعی کرده است که به روش‌های گوناگون بر تفکرات اقشار مختلف مردم کشورمان از جمله جوانان تأثیر بگذارد و ذهن آنان را آن‌گونه که خود می‌خواهد، شکل دهد. بر همین اساس، از سال‌های گذشته تا به امروز با هشدار‌های متعددی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه مواجه بوده‌ایم؛ شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، تهدید نرم، جنگ نرم و جنگ ترکیبی ازجمله عباراتی است که ایشان در مناسبت‌های مختلف به کار برده و نسبت به مواردی که تهدیدکننده فرهنگ ایرانی اسلامی است، هشدار داده‌اند.

لازمه‌ی اصلاح جوانان فریب‌خورده در فتنه‌ی اخیر، جهاد تبیین است تا در پی روشن شدن زوایای گوناگون مسائل مهم گذشته و جاری کشور، این قشر بتوانند در اولین گام، دوست و دشمن را تشخیص دهند و در بزنگاه‌ها با القائات مسموم دشمنان، به دوستان خویش نتازند.

در واقع باید جوان ایرانی به این آگاهی دست یابد که کشورش از چه جایگاهی در جهان برخوردار است، تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است، چه دشمنانی دارد و علت این دشمنی‌ها چیست. شناخت جریانات مختلف سیاسی و آگاهی از عملکرد و سابقه این جریانات نیز از دیگر ملزوماتی است که در کنار معرفی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از جهاد تبیین، می‌تواند جوانان و نسل‌های جدید را در جبهه حق ماندگار کند.

جوانان غیور ایرانی در صورت برخورداری از تربیت صحیح، الگوگیری از ارزش‌های اسلامی و پیروی از مکتب شهید سلیمانی، قابلیت تبدیل شدن به چهره‌های شاخص و ارزشمندی همچون «محسن حججی‌»ها را دارند؛ این در حالی است که ولنگاری فرهنگی و بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط به انضمام دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های معاند و جریانِ تحریف می‌تواند موجب این شود که برخی جوانان در نقطه مقابل نظام اسلامی قرار بگیرند و به این ترتیب، هزینه‌های سنگینی نیز به کشور تحمیل شود.

البته هر بار که اغتشاشی در کشور رخ می‌دهد و امنیت از برخی معابر شهرها رخت برمی‌بندد، مردم بیش از پیش به نعمت امنیت پی می‌برند؛ امنیتی که محصول ایثار و ازجان‌گذشتگی نیروهای ارتش، سپاه، فراجا، بسیج و سایر مدافعان امنیت است که لازم است این ایثارگری‌ها برای مردم تبیین شود.

برای بازگرداندن جوانان اغفال‌شده به جبهه خودی، دستگاه‌های مختلف کشور از جمله دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگی باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، به ارائه راهکارهای لازم در این زمینه بپردازند و زمینه «جذب حد اکثری» را فراهم آورند.

پیشرفت و توسعه هر کشوری بر پایه امنیت شکل می‌گیرد و این امر مهم نیز با اتکا به جوانان امکان‌پذیر است.

ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی به گونه‌ای با اسرای عراقی رفتار کرد که تعداد قابل توجهی از آنان جذب آرمان‌های انقلاب اسلامی شدند و با قرار گرفتن در جبهه حق، به نبرد با رژیم متجاوز بعثی پرداختند و بسیاری از این افراد در این مسیر نورانی به فیض شهادت نیز نایل آمدند. این موضوع مؤید سخنان اخیر فرمانده کل سپاه است و نشان از توانمندی نظام اسلامی در تبیین حقایق و گشودن راه سعادت به روی جوانان دارد؛ جوانانی که به جای آلت دست و پیاده‌نظامِ دشمنان بودن، هر یک می‌توانند برای ملت ایران نویدبخش امنیت، عزت و اقتدار باشند.

انتهای پیام/ 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار