کد خبر: ۹۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور:
سمنان- معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور گفت: شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تربیت کودک در استان ایجاد می‌شود و کارکرد آن هدفمند کردن فعالیت مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی است.

شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تربیت کودک در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش آرانيوز  رخساره فضلی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با موضوع تنظیم مقررات شورای برنامه‌ریزی تربیت کودک، به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تربیت کودک در استان ایجاد می‌شود و کارکرد آن هدفمند کردن فعالیت مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه این شورا بر حسب تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت و به خصوص فعالیت مهدهای کودک، تأسیس شده است، افزود: اهمیت به تربیت کودکان و تعلیم آنان از جمله محورهای اجرای این طرح است.

معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: فعال شدن شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر تعلیم و تربیت کودک در سمنان به این دلیل صورت گرفته که تعلیم و تربیت کودک صرفاً یک اقدام ارگانی و متعلق به یک نهاد خاص مانند آموزش و پرورش نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی درست داشت.

فضلی اهمیت دادن به تربیت فرزندان این مملکت را وظیفه و رسالتی شرعی دانست و تاکید کرد: آحاد جامعه باید در تربیت نسل آتی ایران اسلامی دخیل باشد. از سوی دیگر اعتقاد داریم که فعالیت مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی هدفمند شود و مورد نظارت و اهتمام جدی قرار گیرد تا بتوانیم اقدامات بهتری را شاهد باشیم.

عادل خالقی ثمرین مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از بازدید چند مرکز در روستای کوه زر منطقه امیرآباد و شهر شاهرود با حضور معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور خبر داد و گفت: تلاش داریم که مهدهای کودک صرفاً مکانی برای حضور کودکان نباشد بلکه بتوانیم آموزش‌های خوبی را در این مراکز داشته باشیم زیرا اعتقاد داریم که مهدها باید ضمن نگهداری کودکان، محلی برای بازی، نشاط، تعلیم و تربیت و آموزش‌های خرد و اولیه به بچه‌ها باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار