کد خبر: ۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:
ارومیه – سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه چادر از نوع تیپ ۲ و ۳ امدادی و چادر مسافرتی بین زلزله‌زدگان خوی توزیع شده است.

۲۸۰۰ چادر بین زلزله زدگان خوی توریع شد

به گزارش آرانيوز  شهرام میرزایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات مستمر به زلزله زدگان خوی طی روزهای اخیرافزود: تاکنون بیش از سه هزار و ۱۰۰ تخته پتو، افزون بر ۲ هزار تخته موکت و هفت هزار بسته غذایی در اختیار زلزله زدگان خوی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مجموع این اقلام که بین زلزله زدگان خوی طی پنج روز گذشته قرار گرفته به حدود ۱۵ هزار قلم می رسد که در صورت نیاز می توانیم این رقم را افزایش دهیم.

به گفته میرزایی، این تعداد اقلام بین بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار زلزله زده با جمعیت ۲۲هزار و ۹۹۲ نفری توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به توزیع این اقلام بین حدود ۲۵ شهر و روستای خسارت دیده است، ادامه داد: دیزج دیز، مرتضی قلی کندی، سعید آباد، خنجرخان، سیدتاج‌الدین، بایرام‌کندی، اسماعیل‌کندی، چشمه، خاک‌مردان، آمینه ده، بابکان، فنایی و دیزج هریک از جمله شهرها و روستاهایی هستند که این اقلام در آنها توزیع شده است.

میرزایی گفت: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ۳۱۵ نفر از نیروهای امدادی خود را در قالب ۱۰۵ تیم امداد و نجات تخصصی در این زمین لرزه به کار گرفته و علاوه بر آن، ۷۴ دستگاه خودرو عملیاتی از جمله آمبولانس و کمک دار سبک و سنگین را برای کمک به زلزله زدگان مورد استفاده قرار داده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.

همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،  بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به اماکن مسکونی، ابنیه‌ها و دیگر اماکن، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار