کد خبر: ۹۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
ارومیه – مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: با وجود اینکه پس لرزه‌ها در خوی ادامه دارد کار امداد رسانی در مناطق زلزله زده در حال انجام است.

ادامه پس لرزه‌ها در خوی / آمار مصدومان تغییر نکرده است
عباس جعفری در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در خوی در گفتگو بازآرانيوز اظهار کرد: آمار مصدومان ناشی از این زمین لرزه تغییری نکرده و همان یک هزار و ۱۲۶ مصدوم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۳ مصدوم این زمین لرزه در بیمارستان مشغول مداوا هستند، ادامه داد: ۱۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۲۶ نفر تکنیسین در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ تیم ارزیاب بنیاد مسکن استان در حال بررسی خسارات این زمین لرزه هستند، گفت: در اثر این زمین لرزه ۵۰۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز به صورت کامل تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۲ روستای بخش مرکزی خوی به صورت مستقیم درگیر زلزله هستند، افزود: ۳۵ تیم هلال احمر به همراه ۱۲۰ نفر شامل واکنش سریع، جستجو نجات و … نیز در منطقه مشغول فعالیت هستند.

جعفری در خصوص امداد رسانی در مناطق زلزله زده نیز افزود: ۹۸۹ چادر، یک هزار و ۴۲۰ تخته پتو، ۶۲۶ موکت و ۲۴۰ بسته غذایی از روز گذشته تاکنون بین زلزله زدگان توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی شریان‌های حیاتی شامل آب، برق، گاز و مخابرات در منطقه دایر است.

وی با بیان اینکه از بامداد امروز پنجشنبه تاکنون پس لرزه‌ها در خوی ادامه دارد، گفت: این پس لرزه‌ها بین ۳.۵ تا ۲.۶ ریشتر هستند. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد روز گذشته چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار