کد خبر: ۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
زیرکشور جمهوری اسلامی ایران که به دعوت مدیرکل مبارزه با موادمخدر سازمان ملل در وین حضوردارد نرخ شیوع موادمخدر در ایران را حداکثر 5ر2تا 3 درصد اعلام و بیان کرد:این رقم کمتر ازنرخ 4درصدی جهانی است.

وزیر کشور: شیوع موادمخدر در ایران پایین تر از نرخ جهانی است

به گزارش آرانیوز، رحمانی فضلی یکشنبه شب در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص افزایش تعداد معتادان در کشور افزود: مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی متنوع است و این نوع موادجایگزین مواد سنتی شده که این امر یکی از دلایل افزایش اعتیاد است.
 
وی تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در برنامه ششم با توجه به سیاست های کلی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند، 25درصد یعنی سالانه تا 5 درصد از تعداد معتادان در ایران کاسته شود.
 
وی درباره حضور خود در نشست مبارزه با مواد مخدر در وین گفت: بنا به دعوت مدیرکل سازمان ملل در امر مبارزه با مواد مخدر در این جا حضور دارم و قرار است یک سند همکاری میان ایران و دفتر اجرایی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل امضا شود.  
 
رحمانی فضلی اظهار داشت: این چهارمین سند همکاری است که طبق آن قرار است سازمان ملل بخشی از منابع مبارزه با مواد مخدر در حوزه های مختلف را که پیش بینی می شود حدود 20 میلیون دلار باشد، تامین کند.  
 
وزیر کشور همچین درباره حضور خود در نشست پیمان پاریس گفت: در افتتاحیه این نشست درباره زمینه های همکاری با کشورهای اروپایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر سخنرانی خواهم کرد.
 
وی ادامه داد: حضور در نشست کشورهای همسایه افغانستان و دیدار با وزیر کشور اتریش برای افزایش همکاری های دوجانبه از دیگر برنامه های این سفر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار