کد خبر: ۹۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان بر توسعه و رونق صنعت گردشگری و افزایش مدت ماندگاری مسافران در این استان تأکید کرد.
مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان افزایش یابد

به گزارش آرانيوز از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در آیین گرامیداشت هفته گردشگری که در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان علی‌رغم اینکه استانی کویری و صنعتی است، اما ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل‌ توجه در حوزه گردشگری نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری امروزی از صنایع درآمدزا و زودبازده در کشور است، گفت: بسیاری از کشورهایی که زیرساخت گردشگری طبیعی ندارند، توجه به گردشگری صنعتی را مورد توجه خود قرار داده‌اند.

استاندار سمنان با بیان اینکه یک هزار و 720 واحد صنعتی در 19 شهرک و ناحیه صنعتی استان سمنان در حال حاضر فعالیت می‌کنند گفت: 856 اثر میراثی ثبت‌ شده در استان سمنان وجود دارد و همه این ظرفیت‌ها در کنار نزدیکی به پایتخت و عبور و مرور میلیون‌ها زائر و مسافر از محورهای مواصلاتی این استان فرصتی مناسب برای رشد گردشگری در این استان فراهم کرده است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: روزانه یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس از محورهای مواصلاتی استان سمنان در حال تردد هستند که لازم است از این فرصت در راستای رونق و توسعه اقتصادی و گردشگری این استان استفاده شود.

وی با تأکید بر تلاش برای افزایش مدت ماندگاری مسافران و زائران رضوی در استان سمنان، گفت: باید اصل و مبنای تمامی فعالیت‌ها در راستای توسعه گردشگری استان سمنان تبدیل این استان از معبر به مقصدی برای گردشگری باشد.

استاندار سمنان تأکید کرد: هر چند یک روز یا هفته برای مناسبتی خاص برای مثال گردشگری در تقویم مشخص می‌شود، در عین‌ حال باید توجه به این حوزه در تمام طول سال مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان امر باشد و این استان و ظرفیت‌هایش در حوزه گردشگری، طبیعت‌گردی و کویرگردی را بیش از گذشته به هموطنان در دیگر شهرها و استان‌های کشور معرفی کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار