کد خبر: ۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
آرانیوز گزارش می‌دهد:
دسترسی کارمندان بازنشسته دولت به بیمه درمان تکمیلی در حال تغییر است. در ۱۲ سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری این خدمات را فراهم کرده است اما در شرایط کنونی قرار است این خدمات به دستگاه‌های مربوطه محول شود.

بیمه درمان تکمیلی کدام بازنشستگان تغییر می‌کند؟

به گزارش‌ آرانیوز، صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال تغییر شرایط فراهم کردن خدمات بیمه درمان تکمیلی برای کارکنان بازنشسته دولت است. هدف از اعمال تغییرات جدید چیست؟ در ساختار جدید نحوه دسترسی کارمندان بازنشسته به خدمات درمان تکمیلی چگونه خواهد بود؟

صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۱٫۶ میلیون مستمری بگیر دارد و از ۱۲ سال پیش این صندوق تسهیل‌گر دسترسی کارکنان سابق دولت به خدمات درمان تکمیلی محسوب می‌شود.

به نظر می‌‎رسد افزایش هزینه‌های درمانی و محدودیت‌های مالی باعث شده است تا این صندوق درصدد اجرای بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری برآید که تا امروز اجرا نشده است.

قانون در مورد بیمه درمان تکمیلی چه می‌گوید؟

به موجب ماده ۸۵ از قانون مدیریت خدمات کشوری، هر دستگاه دولتی ملزم است تا برای کارکنان شاغل و بازنشسته خود امکان دسترسی به خدمات درمان تکمیلی را فراهم کند.

با وجود این تکلیف قانونی اما در عمل رویه واحدی برای دسترسی کارکنان بازنشسته هر دستگاه به خدمات بیمه درمانی وجود ندارد.

در این رابطه پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که هرکدام از دستگاه‌های دولت براساس بودجه‌ای که در اختیار دارند برای تامین خدمات درمان تکمیلی بازنشستگان خود اقدام می‌کنند.

به صورت مشخص در این روال برای جمعیت پر شماری مثل گروه ۸۰۰ هزار نفری بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، امکانات دسترسی به خدمات درمان تکمیلی یک معضل محسوب می‌شود.

از همین رو از حدود یک ماه پیش، صندوق بازنشستگی کشوری مکاتباتی را با هیات دولت انجام داد تا مسئولیت خرید خدمات درمان تکمیلی تا حد ممکن به دستگاه‌های مربوطه محول شود.

درحال حاضر ۱۹ وزارتخانه در ایران وجود دارد و شمار قابل توجهی از کارکنان شاغل در ادارات و سازمان‌های مربوط به این وزارتخانه‌ها، تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

به نظر می‌رسد در ساختار جدید صندوق بازنشستگی کشوری، قصد دارد تا به صورت محدودتر از گذشته تامین کننده خدمات درمان تکمیلی آن گروه از بازنشستگانی باشد که از طرف دستگاه استخدامی ، تمهیداتی برای بیمه تکمیلی آنها درنظر گرفته نشده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار