کد خبر: ۹۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
پس از سفر به عربستان؛
«اولاف شولتز» شنبه شب وارد فرودگاه ابوظبی شد و مورد استقبال مقامات امارات قرار گرفت.

صدر اعظم آلمان وارد امارات شد

به گزارش آرانیوز، به نقل از آناتولی، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در ادامه سفر دوره‌ای به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس و پس از پایان سفر یک روزه به عربستان سعودی، شنبه شب وارد امارات شد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) ضمن اعلام این خبر افزود صدر اعظم آلمان شنبه شب در فرودگاه ریاستی ابوظبی مورد استقبال «مریم المهیری» وزیر تغییرات آب و هوایی و محیط زیست و شمار دیگری از مسئولان اماراتی قرار گرفت.

در همین ارتباط خبرگزاری رسمی قطر نیز اعلام کرد که اولاف شولتز صدر اعظم آلمان پس از سفر به امارات به دوحه سفر خواهد کرد و امروز یکشنبه با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار می‌کند. قرار است دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط و همچنین تحولات منطقه‌ای و مسائل مشترک مورد توجه طرفین بحث و تبادل نظر کنند.

سفر صدر اعظم آلمان به امارات و قطر در حالی است که او دیروز شنبه پس از ورود به شهر جده واقع در عربستان سعودی از سوی «خالد بن فیصل آل سعود» فرماندار مکه مورد استقبال قرار گرفت.

صدراعظم آلمان در رأس یک هیأت بلندپایه صنعتی سپس با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر جده دیدار و گفتگو کرد.

سفر «اولاف شولتز» به عربستان سعودی، امارات و قطر به مدت ۲ روز به طول خواهد انجامید. وی قرار است در جریان این سفر، قراردادهایی را در زمینه انرژی و مقابله با بحران گاز اروپا با کشورهای عربی منطقه منعقد کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار