کد خبر: ۹۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ارمنستانی در نیویورک بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییر در مرزها و ژئوپلتیک منطقه را یادآور شد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای ارمنستانی: مخالف تغییر در ژئوپلتیک منطقه هستیم

به گزارش آرانیوز، حسین امیرعبداللهیان و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه قفقاز گفت‌وگو کردند. 

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از رایزنی‌ها و مشورت‌های دوره‌ای دو کشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی تأکید کرد. 

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز، عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که  اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفت‌وگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود. 

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و افزود: شتاب مناسبات ایران - ارمنستان به تحکیم و تقویت همکاری‌ها و همبستگی بین دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار