کد خبر: ۹۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

آغاز دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با رهبر انقلاب

به گزارش آرانیوز، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حاج صادق آهنگران به مدیحه‌ثرایی پرداخت.

سخنرانی مقام معظم رهبری نیز در این دیدار که به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، آغاز شد.

مهمترین محورهای سخنان ایشان بدین شرح است:

- این جلسه یکی از بهترین، مفیدترین جلساتی است که در این حسینه تشکیل می‌شود. تمجید از پیشکسوتان وظیفه همه است؛ دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه و پرمعنا و پرفایده ست و از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردا دارای اثر است.

- پیشکسوتان مصداق «السابقون السابقون‌اند». یعنی زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند؛ آن‌هم در میدان سخت جنگ و جهاد و فداکاری.

- هر چه بگذرد و کارها خوب و کامل انجام شود و توجه به خروجی‌ها باشد، باز این معرف و آگاهی بیشتر خواهد شد و دفاع مقدس بیشتر شناخته خواهد شد.

- نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. عرضم این است که همانطور که بنده و شما در حادثه بودیم و قضایا را می‌دانیم باید کاری کنیم نسل امروز هم این حوادث را بداند.

- بنده با جوانان تا حدودی مرتبط هستم و می‌بینم که گاهی در گفتگوها خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌دانند.

- حقایقی درباره دفاع مقدس که ما از آن سخن می‌گوئیم امروز فقط یک ادعا نیست، بلکه خود طرف مقابل هم به آن اعتراف می‌کند.

- یک روزی ما ادعا می‌کردیم که تمام کشورها در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی می‌جنگیدند؛ امروز تمام آن کشورها این موضوع را تأیید می‌کنند.

- حمله عراق به ایران غیرمنتظره نبود. استکبار جهانی حامی صدام بود. کشورهای استکباری به صدام در جنگ تحمیلی کمک کردند.

- جنگ نظامی باید از طرف یک همسایه انجام می‌شد و آن همسایه را پیدا کردند؛ یک دیوانه قدرت و جاه طلب را وادار و تحریک به جنگ کردند. این حرکت نظامی خلاف انتظار نبود و باید قاعدتاً اتفاق می‌افتاد.

- حمله این کشورها به نظام انقلابی کاملاً طبیعی بود، چون آن‌ها از انقلاب اسلامی ایران به شدت عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی را انجام داد که خود ما خیلی متوجه آن نبودیم، اما استکبار جهانی متوجه آن شده بود.

- حالا عده‌ای بگویند چرا با عرق جنگ کردید؟ انگار ما لشکرکشی کردیم به عراق. یا چرا بعد فتح خرمشهر به عراق رفتید و جنگ را ادامه دادید؟ بعد از قبول قطعنامه عراق به ما دوباره حمله کرد. بعد از آن قضیه مرصاد شروع شد.

- فکر می‌کنند بعد واقعه خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم کار تمام می‌شد؛ بلکه دشمن تازه شروع می‌کرد. این بی‌مسئولیت اظهارنظر کردن یکی از ابتلائات است که وجود دارد. نظام سلطه می‌خواست ملت ما را به زانو در بیاورد.

- مردم بخش‌هایی که می‌خواستند از ایران جدا کنند، ایستادند و فریب وسوسه‌های عرب بودن و هم‌زبان بودن را نخوردند.

- خودم در اطراف اهواز خانواده عربی را دیدم که بعد از رفتن بعثی‌ها با دیدن ما مثل اینکه جشن بگیرند شاد شدند. وسوسه‌ها نتوانست این افراد را سست کند.

- یک دستاورد دیگر اتحاد ملت بود؛ دفاع مقدس آمد و مردم را یکپارچه و متحد کرد.

- مسئله اقتدار نظامی کشور یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

- اگر دفاع مقدس نبود ممکن بود حتی جسم و پیکره سپاه هم باقی نماند.

- محبوبیت نیروهای مسلح تا وقتی ادامه دارد که سرعت پیشرفت کم نشود. توقف نباید کرد؛ توقف یعنی عقب ماندن.

- امروز در زمینه نظامی به مرحله بازدارندگی رسیده‌ایم.

- تدبیر و عقلانیت در دفاع مقدس به طور محسوس وجود داشت.

- مسئولان نظامی، دولت و مجلس باید بدانند که پشتیبانی از نیروهای مسلح یک امر مهم است.

- دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران ثابت کرد که صیانت کشور و بازدارندگی با مقاومت به دست می‌آید، نه تسلیم.

- این احساس مقاومت کردن موجب شد هم اطمینان و اعتماد به نفس داخلی ایجاد شود، هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خود قدرت داخلی و مقاومت کشور را هم به حساب بیاورد.

- تدبیر و عقلانیت در مجموعه حرکات نظامی هشت‌ساله به طور محسوسی موجود بود.

- یک حقیقت دیگر روایت درست جنگ است؛ نوجوان و جوان ما با همان چشم به دفاع مقدس نگاه کند که شما پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس به آن نگاه می‌کنید.

- دشمن سعی می‌کند که در همین مسئله روایت نقطه مقابل حقیقت عمل کند و فرازها را نادیده می‌گیرد و اگر نقطه حضیضی وجود داشته است آن را بزرگ می‌کند.

- در نقطه مقابل وقتی دشمن در چشم مخاطبان ملت‌های دیگر مثل ملت ما، زرق و برق و هیبت و شوکت دروغین‌اش جلوه می‌کند و به رخ چشم‌ها کشیده می‌شود، نتیجه‌اش در میدان سیاسی ترس از دشمن و در میدان فرهنگی خضوع و خودکم‌بینی است.

- تلاش شود که روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ از دفاع مقدس پاسخ داده شود.

- می‌بینم برخی از کتاب‌ها را که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌نویسند. فیلم می‌سازند تا نقطه تاریکی در انقلاب و حرکت ملت ایران به دروغ وانمود کنند. در مقابل این‌ها باید کسانی که اهل این امورند کارهایی انجام دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار