کد خبر: ۹۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
سخنگوی وزارت امور خارجه:
کنعانی گفت: اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و مشق عشق ورزی به ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی است.

اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و ارزش‌های انسانی استبه گزارش آرانیوز، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خود نوشت: اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و مشق عشق ورزی به ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه دو سال وقفه‌ی کرونایی، مانع از شکل گیری مجدد حرکت عظیم و مردمی راهپیمایی اربعین نشد و امسال هم به رغم گرمای کم سابقه هوا، سیل ارادتمندان و عاشقان از اقصی نقاط جهان راهی سرزمین عراق و کربلا معلا شدند و تجمع عاشقان امام حسین (ع) پرشورتر و پرمعناتر از سال‌های قبل برگزار شد، تاکید کرد: میلیون‌ها نفر فارغ از ملیت خود و حتی فراتر از یک مذهب و دین خاص، پیمان دلدادگی خود به سیدالشهدا و آرمان‌های او را تجدید کردند.»

وی در ادامه مطلب خود آورده است: بزرگ‌ترین اجتماع پیاده روی جهان، میلیون‌ها انسان را در یک مسیر به سمت یک مقصد مقدس در کنار هم قرار داد. اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

کنعانی پیرامون میزبانی مردم عراق، تاکید کرد: ملت عزیز عراق هر ساله همه امکانات خود را در اختیار زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهند که نشان‌دهنده عمق ایمان و اخلاص ملت بزرگ عراق است.

وی در پایان مطلب خود نوشت: اینک در پایان این کنگره عظیم دینی و معنوی، بار دیگر از دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان شایسته این همایش بزرگ جهانی تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار