کد خبر: ۹۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
مدیرکل گمرک استان زنجان:
زنجان-مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریورماه ۱۲۷ تن کالا به ارزش ۲۸۵ میلیون و ۵۲۱ هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

۱۲۷ تن کالا به ارزش ۲۸۵ میلیون دلار از استان زنجان صادر شده است

به گزارش آرانیوز  ، زین‌العابدین گنج‌خانلو ظهر سه شنبه در جلسه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، گفت: در پنج ماهه امسال محصولات استان زنجان به بیش از ۳۰ کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه ۶۵ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده استفابراز داشت: در این راستا عراق با ۱۱ درصد، امارات متحده عربی با ۷ درصد و پاکستان با ۳ درصد عمده مقاصد صادراتی را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریورماه ۱۲۷ تن کالا به ارزش ۲۸۵ میلیون و ۵۲۱ هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

گنج خانلو تاکید کرد: در این میان در ۶ ماهه سال گذشته ۱۳۷ تن به ارزش ۲۲۹ میلیون و ۷۲ هزار دلار بوه و آمارها حاکی از افزایش ۲۵ درصدی ارزش صادرات و کاهش ۷ درصدی وزنی آن است.

وی افزود: واردات از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریورماه در استان ۲۲۹ تن به ارزش ۲۶۵ میلیون و ۹۵۵ هزار دلار بوده و در ۶ ماهه سال گذشته نیز ۳۰۵ تن کالا به ارزش ۲۲۰ میلیون و ۲۸۲ هزار دلار وارد استان شد که رقم وزنی آن ۲۵ درصد کاهش و ارزش دلاری آن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان تصریح کرد: وزن خالص ورود موقت کالاها به استان در این مدت ۱۲۹ تن و ارزش آن ۴۱ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار بوده و این میزان نسبت به ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۳۹ درصد در وزن و ۲۷ درصد در ارزش کاهش نشان می‌دهد.

گنج خانلو گفت: درآمد گمرکی استان در پنج ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۸۵۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال بوده و این درآمدها با افزایش ۴۱۱ درصدی امسال به ۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال رسیده است.

وی یاد آورشد: شمش روی با ۷۷ درصد بیشترین سهم ارزشی در صادرات پنج ماهه نخست امسال را داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان ابراز داشت: ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل- میلگرد- نبشی- شمش فولادی، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر- مقوا، مفتول مسی، شمش سرب، لبنیات، فیلم پلی‌پروپیلن، رب گوجه، رب انار، آبغوره و منسوج نبافته اسپانلس در جایگاه‌های بعدی سبد صادراتی استان هستند.

 

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار