کد خبر: ۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید همراه با افزایش ارتفاع موج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر در خلیج فارس از مخاطرات دریایی در هشدار زرد است.
صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر/ خلیج‌ فارس مواج می‌شود

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر، از ادامه ادامه وزش باد و جریانات گرم و مرطوب جنوبی تا روز چهارشنبه خبر داد و اظهار داشت: روز پنجشنبه جهت وزش باد در استان بوشهر شمالی و از عصر روز پنجشنبه تا روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی خلیج‌ فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی از  کاهش دما هوا در استان خبر داد و گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت 8 تا 30 گاهی 38 کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا خلیج‌ فارس را 30 تا 120 سانتیمتر دانست و با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان خاطرنشان کرد: بر اساس این هشدار در برخی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوبی در سواحل و فراساحل استان بوشهر همراه با افزایش تلاطم خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

 

وی زمان وقوع این وضعیت را آخر هفته جاری تا شنبه 26 شهریورماه دانست و بیان کرد: وزش باد متوسط تا شدید شمال غربی گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا 90 تا 200 سانتیمتر، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای از جمله مخاطرات وضعیت هشدار دریایی زرد است.

شکوهی‌پور افزایش ارتفاع موج خلیج‌ فارس و اختلال در تردد و فعالیت دریایی به‌ویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی زرد دانست و گفت: در این شرایط توصیه می‌شود از تردد دریایی به‌ویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر خودداری شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار