کد خبر: ۹۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ارسال زراعی جدید ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت کلزا می‌رود.

۱۰هزارهکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت کلزا می‌رود

به گزارش آرانیوز از قزوین؛ حسن جلیلوند، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: در صورت تحقق این میزان سطح زیر کشت؛ پیش بینی می‌شود ۲۳هزار و ۵۰۰تن کلزا برداشت شود.

او افزود: با توجه به اهمیت تامین نهاده‌ها در کشت به موقع، ۳۶تن بذر ارقام مختلف هیبریدو OP داخلی تامین شده است.

جلیلوند ارقام کشت این محصول در اراضی کشاورزی استان را نپتون، روهام، هیدومیل و گارو ذکرکرد.

این مسئول گفت: با توجه به اهمیت و نقش تغذیه گیاهی در تحقق برنامه تولید در واحد سطح، در سال زراعی جاری بالغ بر ۳۰۰نمونه خاک جهت انجام آنالیز رایگان و صدور توصیه‌های تغذیه‌ای برای کشاورزان کلزاکار با هماهنگی آزمایشگاه‌های خاکشناسی استان اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در همین خصوص جهت کنترل عوامل زیان‌رسان از جمله علف‌های هرز، ادامه داد در سطح ۸۰ هکتار از اراضی تحت کشت علف‌کش اختصاصی کلزا برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ بصورت کاملا رایگان در استان توزیع شده است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت دانه‌های روغنی (کلزا) به‌عنوان یکی از محصولات مهم راهبردی حوزه زراعت وزارت متبوع، طرح‌های مختلفی از جمله اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی و انتقال یافته‌ها، تامین مشارکتی ادوات کاشت، داشت و برداشت در قالب تسهیلات بانکی یارانه‌دار و تسهیلات سرمایه در گردش(کاشت، داشت و برداشت) و ... در دست اقدام است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار