کد خبر: ۹۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
قم- تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که گسترش اسلام با هر ابزاری نمی‌پسندیم، گفت: پیام ما نفوذ در قلب‌ها و عقل‌ها بر اساس برهان، استدلال و تفهیم است.

استفاده از هر ابزاری برای گسترش اسلام پذیرفتنی نیست

به گزارش آرانیوز ، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان مراکز اسلامی اسپانیا و کشورهای منطقه آمریکای لاتین، افزود: ما در آموزه‌های دینی نسبت به دایره جغرافیایی اسلام حدومرزی نداریم و ائمه اطهار (ع) نه درآموختن و نه در تعلیم برای ما مرزی قائل نبودند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان این‌که اسلام یک دین جهان‌شمول است، اضافه کرد: در اسلام جنگ و جهاد گام دوم برای دفاع و برای از بین بردن موانع ترویج معارف الهی بوده‌است.

وی ادامه داد: گام اول در ترویج معارف اسلامی صلح و ورود به قلب‌ها و فکرهای انسان‌ها و آموزش به‌وسیله رحمت و خیر است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در دوران‌هایی که بنی امیه و بنی‌عباس با جنگ و حرکت‌های نظامی حکومتشان را توسعه دادند این توسعه و گسترش مدنظر اهل‌بیت (ع) نبود.

وی با بیان این‌که ما گسترش اسلام با هر ابزاری را نمی‌پسندیم، گفت: پیام ما نفوذ در قلب‌ها و عقل‌ها بر اساس برهان، استدلال و تفهیم است؛ شما نیز باید جوری رفتار کنید که مردم در کشورهای مختلف این پیام را در گفتار، رفتار و بیان تاریخ توسط شما احساس کنند.

در ابتدای این دیدار شیخ فیصل مرحل مسؤول مرکز الغدیر در کشور آرژانتین با بیان این‌که ما در زمان تحصیل در قم با ترجمه کتاب و ارسال به کشور آرژانتین فعالیت داشتیم، گفت: بعد از مراجعت به کشور آرژانتین با تأسیس مؤسسه فرهنگی تبلیغی به کارهای تبلیغی و نشر معارف اهل‌بیت (ع) مشغول هستم تا بتوانیم چهره صحیحی از اسلام ارائه کنیم.

در ادامه نیز تعدادی از مدیران مراکز اسلامی از کشورهای اسپانیا، آرژانتین، کوبا، گویان، کلمبیا و برزیل به بیان دیدگاه‌های خود و نحوه تبلیغ در این کشورها پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار