کد خبر: ۹۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از بر ساماندهی دستفروشان برای ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها با کمک دستگاه‌های قضایی و انتظامی خبر داد و گفت: طرح ضربتی راهداری با هدف زیباسازی و افزایش ایمنی راه‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش آرانیوز از گرگان، عادل مصدقی صبح امروز در نشست ساماندهی دستفروشان حاشیه جاده‌های استان، اظهار داشت: وضعیت فعلی استقرار دستفروشان در حریم محورهای مواصلاتی غیرقابل قبول است و از همه دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم که در اجرای روند جمع‌آوری و ساماندهی آنها با ما همکاری داشته باشند.

به گفته وی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، ارسال موضوع دستفروشان حاشیه راه به شورای تامین استان و شهرستان‌ها، تهیه محتواهای رسانه‌ای در قالب اقدامات فرهنگی و اجتماعی، نصب تابلوهای توقف ممنوع و اعمال قانون برای خودروهایی که از دست‌فروشان خرید می‌کنند، می تواند در ساماندهی آنها نقش مهمی ایفا کند.

مصدقی عنوان کرد: غیرفعال کردن کارت هوشمند کامیون‌های یدک‌کش عرضه محصولات کشاورزی، همکاری و هماهنگی  منسجم و مستمر ادارات تابعه شهرستانی جهت اجرای احکام قضایی و برنامه‌ریزی برای ساماندهی دست‌فروشان از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند برای  ساماندهی آنها پیگیری شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین از اجرای طرح ضربتی راهداری با هدف زیباسازی و افزایش ایمنی راههای استان خبرداد و گفت: در این طرح بیش از 400 نفر از عوامل راهداری با 280 دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک، عملیات راهداری را در جاده‌های استان انجام می‌دهند.

مصدقی افزود: این طرح با اولویت محور شریانی نوکنده تا جنگل گلستان بطول بیش از 220 کیلومتر، مسیر گرگان به سمت فرودگاه و سایر محورهای پرترافیک استان توسط 10 اداره شهرستانی به صورت شبانه روزی در حال اجراست.

به گفته وی، خط‌کشی جاده‌ها، رنگ آمیزی حاشیه و میانه جاده، رفع نقص خاموشی محورها، نصب تابلو و علائم مورد نیازاعم از  اخباری، انتظامی و اطلاعاتی از جمله کارهایی است که برای ارتقای ضریب ایمنی جاده‌ها در این طرح انجام می‌شود.

مصدقی اظهارداشت: استان گلستان 5 هزار و 200 کیلومتر راه مواصلاتی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که سه راه آن یعنی آزادشهر - شاهرود مشهور به جاده خوش ییلاق، رامیان - سه راهی شاهرود مشهور به اولنگ و مینودشت - گالیکش - سه راهی تنگراه (پارک ملی گلستان) در شرق استان ارتباط دهنده گلستان با دو استان سمنان و خراسان شمالی هستند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار