کد خبر: ۹۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:
سنندج- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ۲۸۶ هزار و ۳۴۷ دانش آموز در سطح استان ثبت کرده اند که در مقطع متوسطه دوم تنها ۷۶ درصد جامعه هدف بوده و بسیار نگران کننده است.

تنها ۷۶ درصد دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده اند

به گزارش آرانيوز، هاشم ناظمی جلال روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: به طور میانگین بیش از ۹۴ درصد کلاس بندی و توزیع کلاس‌های مدارس استان برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۹۷ درصد دانش آموزان ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود را انجام داده اند و ۹۰ درصد کتب درسی وصول و ۸۵ درصد آن نیز در میان دانش آموزان توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید، ۲۸۶ هزار و ۳۴۷ دانش آموز در کردستان در ۱۲ هزار و ۵۳۶ کلاس درس، مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه آمار ثبت نام مدارس متوسطه دوم استان ۷۶.۶۹ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: در سایر مقاطع وضعیت ثبت نامی دانش آموزان قابل قبول است اما در مقطع متوسطه دوم نگران کننده است.

ناظمی جلال افزود: امسال آمار خروجی و بازنشستگان آموزش و پرورش استان ۲ هزار و ۶۳۴ نفر، ورودی و استخدامی‌ها ۷۷۲ نفر و نیاز استان به نیروی انسانی ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر است که سه هزار و ۴۶ نفر کمبود نیرو داریم.

وی خاطرنشان کرد: روز ۳۱ شهریور جشن شکوفه‌ها به صورت همزمان در مدارس ابتدایی استان برگزار می‌شود.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار