کد خبر: ۹۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شده است که پیش بینی امسال، وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات است و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق عادلانه درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم.
۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات استان اصفهان وصول شد

به گزارش آرانيوز از اصفهان  و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور مالیاتی استان اصفهان، عباس مزیکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقای عدالت اجتماعی در کشور اظهار داشت: اجرای قانون پایانه‏‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گامی در راستای بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی است و پیاده‌سازی نظام مالیاتی هوشمند موجب تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه، با اجرای این قانون مودیان مکلف هستند کارتخوان‏های خود را در سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ثبت کنند، گفت: 18 خدمت مالیاتی همچون شماره اقتصادی، خلاصه پرونده، ارائه اظهارنامه و صورت معاملات و پرداخت الکترونیکی و ابلاغ در درگاه خدمات الکترونیکی مالیات به نشانی my.tax.gov.ir ارائه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای نظام مالیاتی دارای اهمیت است و در بهبود فضای کسب و کار فعالان اقتصادی تاثیر گذار است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این قانون تمامی کسبه و فعالان اقتصادی ملزم هستند که کارتخوان ها و پایانه های فروشگاهی خود را به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی متصل کنند و از طریق اطلاعات این سامانه‌ها، مالیات آن‌ها محاسبه و صادر خواهد شد.

مزیکی ‏چنین گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و فعال سازی سامانه مودیان از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور، سامانه قادر به ارائه سود و زیان فعالان اقتصادی خواهد بود و کارشناسان مالیاتی هیچ گونه دخالتی در تعیین مالیات‏ها نخواهند داشت و این ویژ‏گی کمک شایانی به برقراری عدالت مالیاتی خواهد کرد.

وی با اشاره به تبیین و توضیح اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی وسامانه مودیان و نحوه اجرای آن برای فعالان اقتصادی گفت: به منظور اجرای مطلوب این قانون باید همه‏ فعالان اقتصادی، اتحادیه‌ها، اصناف و تشکل‌های صنفی وحرفه‌ای با نظام مالیاتی همکاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: امیدواریم همه فعالان اقتصادی در راستای اجرای قانون پایانه‏های فروشگاهی و سامانه مودیان، آمادگی لازم را به دست آورند چرا که اجرای این قانون به جلوگیری از فرار مالیاتی، شفافیت فعالیت های اقتصادی و ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سالم کمک می‏کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شده است که پیش بینی امسال، وصول 31 هزار میلیارد تومان مالیات است و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق عادلانه درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار