کد خبر: ۹۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
آزمایشگاه کلینیک ویژه امید همدان که با تعرفه دولتی ارائه خدمت می‌کرد تحویل بخش خصوصی داده شده و مشکلاتی را برای بیمارن ایجاد کرده به طوری که هزینه این بیماران دوچندان شده است.
تبدیل آزمایشگاه دولتی همدان به بخش خصوصی هزینه‌ بیماران را دوچندان کرد

به گزارش آرانیوز از همدان ،  آزمایشگاه مستقر در کلینیک دولتی امید همدان، یک آزمایشگاه مجهز است که تا چندی پیش خدمات آزمایشگاهی را با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می‌کرد و آمار مراجعه به این مرکز بسیار بالا بود.

بیماران زیادی از طریق تلفن‌های این کلینیک نوبت‌گیری آزمایشگاه را انجام می‌دادند تا بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر از آزمایشگاه‌های خصوصی، آزمایشات خود را انجام دهند.

اما در روزهای اخیر وقتی به این آزمایشگاه مراجعه کردیم مطلع شدیم دیگر خبری از تعرفه‌های دولتی نیست و این آزمایشگاه به بخش خصوصی تحویل داده شده است.

این آزمایشگاه حتی بیمه تامین اجتماعی را هم قبول نمی‌کند و بنابر ادعای برخی بیماران، هزینه بعضی آزمایش‌ها در این مرکز گران‌تر از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی است.

بر روی درب این آزمایشگاه نوشته شده بود، با تامین اجتماعی قرارداد نداریم، این موضوع بهانه‌ای شد تا به سراغ مسئولان بخش خدمات درمانی تامین اجتماعی برویم و علت را جویا شویم.

محمود یوسفی پارسا، سخنگوی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: آزمایشگاه کلینیک امید همدان که مرکزی دولتی است، در ماه‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در این آزمایشگاه تعرفه بخش خصوصی اعمال می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌های ما دانشگاه علوم پزشکی در خصوص این تخلف ورود کرده و تذکرات لازم داده شده  که متاسفانه به نتیجه نرسیده و در ادامه این آزمایشگاه به مرکز خیریه مهدیه که حالت نیمه خصوصی است سپرده شده است.

سخنگوی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در مراکز دولتی نمی‌توانیم هزینه خصوصی پرداخت کنیم، گفت: با توجه به اتفاقات ذکر شده این آزمایشگاه قرارداد خود را با بیمه تامین اجتماعی لغو کرده است.

یوسفی پارسا با تاکید بر اینکه پرداختی ما به آزمایشگاه بر اساس تعرفه‌هایی دولت تعیین می‌کند، اعمال می‌شود، عنوان کرد: از ما توقع دارند در مرکز دولتی تعرفه خصوصی را پرداخت کنیم که خلاف قوانین است.

وی با بیان اینکه کلینک امید یک مرکز دولتی است و نباید در آن خدمات به تعرفه خصوصی ارائه شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

سخنگوی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه ما نقشی در این موضوع نداریم و تعهداتمان هم به موقع پرداخت شده است، اظهار داشت: ما موظفیم در مرکز دولتی پول تعرفه دولتی را به آزمایشگاه بپردازیم.

 

  آزمایشگاه به بخش دولتی بازمی‌گردد  

رضا طهماسبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آزمایشگاه کلینیک امید همدان به مرکز خیریه مهدیه اجاره داده شده است، اظهار داشت: باید از بیماران تعرفه دولتی و ارزان قیمت گرفته شود وگرنه به بخش دولتی بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به خاطر مشکلاتی که وجود داشت، این آزمایشگاه به مرکز مهدیه اجاره داده شده است، تصریح کرد: پیگیر اصلاح تعرفه‌ها در این آزمایشگاه هستیم، اگر به نتیجه نرسیم، به حالت دولتی باز می‌گردانیم.

سخنگوی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه ما نقشی در این موضوع نداریم و تعهداتمان هم به موقع پرداخت شده است، اظهار داشت: ما موظفیم در مرکز دولتی پول تعرفه دولتی را به آزمایشگاه بپردازیم.

علیرضا توقیری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در واکنش به این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: آزمایشگاه کلینیک امید همدان که پیش از این دولتی بود حالا به بخش خصوصی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه کلینیک امید به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: محل این آزمایشگاه دولتی است اما به بخش خصوصی اجاره داده شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در همه بیمارستان‌های همدان آزمایشگاه دولتی وجود دارد و بیماران می‌توانند مراجعه کنند، عنوان کرد: آزمایشگاه رفرانس نیز به عنوان یک مرکز دولتی ارائه خدمت می‌کند.

 وقتی یک کلینیک ویژه دولتی با چندین میلیارد هزینه افتتاح می‌شود تا بیماران برای انجام هزینه‌های پزشکی و آزمایشگاهی به مشکل برنخورند و با تعرفه دولتی پیگیر روند بیماری خود باشند، جای سوال است که چرا این خدمت از بیماران سلب شده و تبدیل به هزینه‌ای مضاعف برای بیماران می‌شود؟

تبدیل آزمایشگاه دولتی به خصوصی، باری مضاعف بر روی دوش بیماران است و به جای اینکه هزینه‌های پرداختی از جیب بیمار کمتر شود، ارائه بخشی از خدمات با تعرفه دولتی و ارزان قیمت از بیماران دریغ می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار