کد خبر: ۹۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
مدیر عامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد:
یاسوج_ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵٠ دستگاه استخراج رمز ارز طی یکسال اخیر در استان کشف شد.

۳۵٠ دستگاه استخراج رمز ارز در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

به گزارشآرانیوز، جمال معتمدی زاده پیش از ظهر سه شنبه در کمیته بررسی راهکارهای مقابله با رمز ارزهای غیرمجاز در سالن ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان، افزود: بیش از ۳۵۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز طی یکسال اخیر در مناطقی از این استان کشف و ضبط شده که جریمه ای معادل ۳۰ میلیارد ریال برای مالکان آنها صادر شد.

وی بیشترین کشفیات رمز ارزهای غیرمجاز در این استان را مربوط به شهرستان بویراحمد دانست و تصریح کرد: پرونده دارندگان این رمز ارزها با مشارکت پلیس اقتصادی در تعزیرات حکومتی نیز بررسی و جریمه‌هایی برای این تخلف از سوی تعزیرات حکومتی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، استفاده غیرقانونی از برق برای رمز ارزهای غیرمجاز را بسترساز نوسانات در شبکه‌های برق عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از این پدیده شوم علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپایداری برق است.

معتمدی زاده گفت: فعالیت رمز ارزهای غیرمجاز نقش مؤثری در خاموشی‌ها دارد و امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی برق سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

وی، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات عنوان و تصریح کرد: از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگوهای مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت برق استان گفت: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرایم آگاهی صورت می‌گیرد.

معتمدی زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برای کاهش هزینه مصرفی برق، خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما متأسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار