کد خبر: ۹۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
پروژه هتل صخره ای خرم‌آباد حدود ۲۱ سال پیش کلنگ زنی شد سرمایه گذار وقت قرار بود این هتل را در زمینی بمساحت ۳۱۴۰ متر و به ظرفیت ۶۰ تخت بنا کند اما این پروژه بعداز مدت کوتاهی عملاً مغفول و متوقف شد و سرمایه گذار توان انجام تعهدات خود را نداشت و این طرح حدود ۱۸ سال رها و متوقف گردید و به نماد نارضایتی افکار عمومی مبدل شد.

هتل صخره ای خرم‌آباد در آستانه خروج از رکود / شرایط تکمیل پروژه مهیا شد

سید احمد موسوی: این پروژه در دولت قبل و در زمان استانداری بازوند در قالب طرح گردشگری و اشتغال زا به سرمایه گذار جدید واگذار و پروژه علاوه بر اینکه فعال شد طرح توسعه آن در ۸ طبقه توسط سرمایه گذار به مرحله اجرا رسید اینبار نیز پس از مدتی بعلت اختلاف با راه و شهرسازی و شهرداری متوقف گردید و مذاکرات و چانه زنی های سرمایه گذار و دستگاههای مربوطه راه بجایی نبرد و روند تکمیل یکبار دیگر به بن بست منتهی شد .

و اما با توجه به نارضایتی های افکار عمومی و مطالبات مردمی در خصوص این طرح ، دکتر مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس پیگیری تا تعیین تکلیف آن را در اولویت برنامه های خود قرار داد و از دو سال پیش بدنبال رفع موانع و مشکلات این طرح گردشگری و اشتغال زا رفت .

امروز پس از دو سال از پیگیری های این نماینده تقریبا نتایج مطلوبی حاصل شده و هتل در آستانه خروج از رکود سنگین و بحران قرار دارد .

دکتر مهرداد ویسکرمی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد گفت : سرمایه گذار جدید در ابتدا با حسن نیتی که داشته به محض تحویل پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان بحساب شهرداری بابت عوارضات و اخذ پروانه ساخت واریز و روند ساخت و ساز را در ۳۱۴۰ متر آغاز می کند اما متاسفانه شهرداری علی رغم دریافت هزینه به دلایل نامعلوم پروانه ساخت را صادر نمی‌کند.

وی افزود: با پیگیری های بعمل آمده و برگزاری نشست های کارشناسی متعدد با حضور طرفین بطور جدی بر رفع مشکلات و اختلافات تاکید داشتیم و با حضور در جلسات مکرر همه تلاش را در راستای تعیین تکلیف این پروژه بکار گرفتیم .

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد : با توجه به اینکه سرمایه گذار جهت محوطه سازی و پارکینگ با کمبود زمین مواجه بود با پیگیری هایی که از طریق راه و شهرسازی استان و مرکز داشتیم موفق شدیم مقدار ۵۰۰۰ متر مربع صرفا جهت پارکینگ و محوطه هتل به مجموع پروژه واگذار نماییم.

مهرداد ویسکرمی در ادامه با بیان اینکه اضافه ساخت و ساخت و ساز بدون مجوز باعث طرح پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شده بود اظهار داشت : سرمایه گذار در ابتدا با توجه به حسن نیتی که داشته حدود ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداری واریز کرده اما شهرداری پروانه ساخت صادر نکرده و از طرفی سرمایه گذار ساخت و ساز خود را بدون داشتن پروانه آغاز می کند همین موارد باعث شد این پروژه در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و منجر به تعیین جرایم و عوارضات گردید .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از طرحهای گردشگری افزود : جهت اعمال نهایت تخفیفات و حمایت از سرمایه گذار تاکیدات فراوان داشتیم در نهایت حدود ۱۳ میلیارد تومان جرایم و عوارضات برای سرمایه گذاری تعیین شد و شهرداری نیز در جهت کمک و حمایت از طرح هتل صخره ای مبلغ ۷۰۰ میلیون واریز شده از قبل را معادل سازی و بروز رسانی کرده و در نهایت حدود نیمی از ۱۳ میلیارد تومان مشمول تخفیف گردید و به سرمایه گذار ابلاغ شد و مقرر گردید سرمایه گذار ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به واریز جرایم اقدام و شهرداری در ۲۴ ساخت مجوز تداوم روند ساخت و ساز را صادر نماید تا سرمایه گذار با آرامش خاطر روند تکمیل پروژه را از سر آغاز نماید .

ویسکرمی اظهار کرد: طبق گفتگویی که با دولتشاهی و نعمتی داشتم شرایط تخفیف جرایم و عوارضات و چگونگی حمایت شهرداری را مجدد تشریح نمودم و این اطمینان را جهت ادامه حمایت از طرح مذکور را دادیم که خوشبختانه در حال حاضر شرایط سرمایه گذاری و تکمیل پروژه مهیاست و امیدواریم مردم نتیجه دو سال پیگیری را با آغاز بکار مجدد سرمایه گذار لمس نمایند .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دالوند معاون استاندار بخاطر پیگیری های مردانه و شهردار خرم آباد و مجموعه راه و شهرسازی افزود : خوشبختانه سرمایه گذار حسن نیت داشته و پای کار است و شهرداری نیز حمایت‌های لازم را اعمال نموده و این پروژه که یک طرح گردشگری و اشتغال زا می‌باشد در آستانه خروج از رکود قرار دارد و امیدوارم هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از آن باشیم .

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار