کد خبر: ۹۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
حجت الاسلام و المسلمین سعدی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به ترسیم هندسه حکمرانی براساس فقه حکمرانی توجه شود.

نماینده تهران در مجلس خبرگان: هندسه حکمرانی براساس فقه حکمرانی ترسیم شودبه گزارش آرانیوز، به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سعدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در نطق بیش از دستور دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در مساله حکمرانی این علوم حکمرانی هستند که هندسه حکمرانی را تعیین می‌کنند و تحول در علوم حکمرانی باید در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی قرار گیرد. این نکته‌ای است که حضرت امام راحل (ره) هم بر آن تأکید داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سعدی، در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، افزود: یکی از وظایف این هیئت اندیشه ورز که به همت هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده، این است که با یک نگاه کلان به مسیر انقلاب از آغاز تاکنون، مشخص کند که چقدر به اهداف انقلاب نزدیک شده ایم و آنگاه مطالبات خودش را براساس این ارزیابی مطرح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یکی از دلایل ناموفق بودن برخی ساختار‌ها و الگو‌ها را این نکته دانست که طراحی الگو‌های حکمرانی در محلی غیر از آنجا که مبانی حکمرانی طراحی شده است صورت گرفته و این ناهمخوانی باعث شده الگو‌ها موفق نباشند.

دکتر سعدی، سپس با طرح پیشنهاد استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در نظریه پردازی برای ترسیم هندسه حکمرانی، در گام دوم انقلاب اسلامی، از حوزه ها‌ی علمیه و مراکز تحقیقاتی خواست با توجه ویژه و مضاعف به موضوع فقه حکمرانی، خود را برای مواجهه با موضوعاتی مانند دولت مدرن و شیوه‌های جدید حکمرانی آماده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: ذیل افق نوین طراحی شده پیش روی مجلس خبرگان رهبری، دفاع و صیانت از اصالت شعار‌های بنیادین و مولفه‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران متوجه این مجلس است و یکی از مهم‌ترین شعار‌های بنیادین انقلاب، شایسته سالاری است که در انتخاب رهبری انقلاب پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) متبلور شده است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار