کد خبر: ۹۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
مقتدایی:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد ایران نمی‌تواند بدون تضمین غربی‌ها وارد توافقی شود که احتمال شکنندگی آن وجود دارد و غربی‌ها نیز نباید چنین توقعی داشته باشند.

ایران بدون تضامین غرب وارد توافق نمی‌شودبه گزارش آرانیوز، به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی در خصوص اهمیت دستیابی به متنی قوی‌تر برای تضمین منافع ملت ایران در برجام، گفت: در طول ادوار مختلف مذاکرات هسته‌ای ارائه تضمین برای جلب اعتماد ایران به منظور همراهی و همکاری یکی از موضوعاتی است که پیگیری شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع همواره شاهد بدعهدی و پیمان شکنی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در برنامه جامع اقدام مشترک بوده ایم لذا باید تضمین عملی دهند که مطابق قوانین بین المللی منافع ایران را تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران نمی‌تواند بدون تضمین غربی‌ها وارد توافقی شود که احتمال شکنندگی آن وجود دارد و غربی‌ها نیز نباید چنین توقعی داشته باشند، ادامه داد: بر این اساس مذاکره کنندگان ایرانی همکاری‌های زیادی برای تحقق این امر داشته اند، اما خواهان تضمین‌های واقعی متناسب با مفاد توافق بوده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در حالت عادی نمی‌توان روی تضمین آمریکایی‌ها حساب کرد چه برسد به اینکه بخواهند ضمانت لازم را ندهند، افزود: بنابراین تا زمانی که تضمین قابل اعتمادی دریافت نشود، قطعا انتظار احیای توافق وجود نخواهد داشت.

مقتدایی در خصوص ابراز نگرانی سناتور‌های آمریکایی نسبت به احیای برجام، گفت: اگر طرف مقابل بدعهدی کند بر اساس تضامین واقعی که بخشی از آن بر عهده خودمان است امتیازاتی را برای کشور ایجاد خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که همچنان روند پایان مذاکرات و ورود به بحث توافق مورد نظر است و طرف مقابل باید بداند اگر این مهم صورت بگیرد حتما در نتیجه همکاری‌های ایران است و همچنین مسئولیت عدم تحقق توافق هسته‌ای نیز با آمریکایی‌ها است، زیرا آن‌ها درصدد زیاده خواهی هستند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار