کد خبر: ۹۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
در جمع فعالان اقتصادی مطرح شد؛
یزد- نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: یزدی‌ها آماده سرمایه گذاری در سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان هستند ما برای این سرمایه گذاری شروطی دارند.

شروط یزدی‌ها برای سرمایه گذاری در سواحل مکران

به گزارش آرانیوز ، محمدرضا دشتی، صبح یکشنبه در جمع کارآفرینان و فعالان اقتصادی یزد اظهار داشت: بخش خصوصی حوزه اقتصاد در همه دنیا امتحان خود را پس داده است و یزدی ها در این زمینه سرآمد همه کشور هستند.

وی عنوان کرد: اکنون هم نه تنها در یزد بلکه در سایر نقاط کشور آماده سرمایه گذاری هستند و نقاطی را برای این مهم مدنظر دارند.

دشتی با اشاره به اینکه توسعه صنعتی در یزد بنا به دلایلی نظیر کم آبی و ملاحظات زیست محیطی به تدریج با محدودیت مواجه می شود بنابراین بارها سرمایه گذاران اعلام کرده اند که حاضر به سرمایه گذاری در نقاط دیگری هستند.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: سرمایه گذاران یزدی حاضر هستند در سواحل مکران سرمایه گذاری کنند اما درآمد ناشی از مالیات ارزش افزوده و مالیات فعالیت آنها باید به استان یزد بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه دولت به برنامه هفتم توسعه و تحقق ۸۰ درصد از این برنامه در سالهای پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق برنامه ها بدون توجه به جایگاه فعالان اقتصادی دشوار است اما به نظر می رسد که هنوز اعتقادی به این موضوع وجود ندارد.

دشتی افزود: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به بخش خصوصی اعتماد و اعتقاد داشته باشند. به رغم تاکید مقام معظم رهبری به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی ها به نظر می رسد که این اعتماد و اعتقاد وجود ندارد در حالی که این گفتمان باید نهادینه شود تا کشور از بن بست اقتصادی خارج شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار