کد خبر: ۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: ۳ میلیارد تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام و ۵۰ میلیارد تومان نیز جهت تکمیل فاز نخست مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان تصویب شد.
اختصاص ۵۳ میلیارد تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام و موزه دفاع‌مقدس کردستان

به گزارش  آرانیوز از  سنندج ، ارسلان ازهاری  امروز در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که رفاه و آسایش برایمان به ارمغاون آورده‌اند، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، 3 میلیارد تومان برای ساخت یادمان شهدای گمنام و 50 میلیارد تومان نیز جهت تکمیل فاز اول مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کردستان تصویب شده است.

وی اجرای این مصوبات را جزو تعهدات ملی و قابل اجرا خواند و افزود: 3 میلیارد تومان یک‌ساله و 50 میلیارد تومان طی سال‌های 1401 و 1402 هر سال 25 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از تخصیص بخش دیگری اعتبار برای ایجاد باغ موزه در سنندج خبر داد و تصریح کرد: پیگیر تأمین این اعتبار هستیم. البته از ابتدا 140 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شد اما با نظر سازمان برنامه و بودجه مقرر شده که 50میلیارد تومان به فاز نخست و پس از بهره‌برداری، اعتباراتی دیگر به مراحل بعدی تخصیص یابد.

رژه بزرگ نیروهای مسلح در استان کردستان برگزار می‌شود

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی "لشکر 28 پیاده" ارتش استان کردستان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: برابر اصل 143 قانون اساسی، مسئولیت دفاع از مرزهای زمینی کشور بر عهده ارتش بوده و در استان کردستان نیز این مسئولیت منطقه سرزمینی شامل حوالی سردشت تا رودخانه هواسان است.

وی افزود: اگرچه این مسئولیت در استان کردستان بیشتر توسط نیروهای نظامی و انتظامی پوشش داده می‌شود اما در صورت نیاز، برابر آمایش سرزمینی در نوار مرزی بلافاصله و با قدرت وارد عمل خواهیم شد.

رحمت‌پوربا یادآوری اینکه ارتش کردستان در طول جنگ و دفاع مقدس 3500 شهید و 13هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهدای زیادی در سطح استان داریم که باید یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه ارتش در همه بحران‌ها پای کار است، خاطرنشان کرد: نیروهایمان در جریان برف سنگین اواخر سال گذشته در سنندج و مریوان به صحنه آمدند و در برف‌روبی و ایجاد نانواخانه‌های سیار به دستگاه‌های دیگر کمک کردند، در مراسم اربعین پیش‌رو نیز موکب‌هایی در مسیر مرز باشماق برپا و به زائران خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با 31شهریورماه در استان خبر داد و تصریح کرد: در هر جایی که نیاز به حضورمان باشد، خود را سرباز و خادم نظام می‌دانیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار