کد خبر: ۹۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سداکباتان در بهترین حالت ممکن تا پایان هفته امکان آبدهی دارد و در فرجام پایانی است.
سد اکباتان در فرجام پایانی/ ۲۱حلقه چاه جدید به شبکه توزیع افزوده شد

محمد ضروری در گفت‌و‌گو با آرانیوز در همدان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 70 حلقه چاه در همدان شناسایی شده، 45 حلقه چاه متصل است و 21 حلقه نیز به تازگی با رایزنی و مذاکره باکشاورزان توسط آب و فاضلاب استان همدان وارد شبکه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه خط اصلی مسیر آبگیری از تالوار به همدان در حال تکمیل شدن است، عنوان کرد: در این مسیر شیرآلات و دستگاه‌های پمپاژ در حال نصب و تکمیل شدن است و امیدوارم مطابق با برنامه زمانی اعلام شده بتوانیم آب را به همدان هدایت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: باوجود حجم کاری بالا در فاز نخست پروژه تالوار اما عملیات اجرایی با سرعت بالا و تلاش شبانه‌روزی در حال اتمام 100 درصدی است تا در این مرحله بتوانیم 600 لیتر مکعب آب برای استان را تامین کنیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر کدورت آب سد بالا رفته و تنها توانایی 370 لیتر در ثانیه آب را دارد که پیش ببینی می شود ظرف مدت کوتاهی حدودا تا پایان هفته جاری قابلیت بهره برداری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تاکید کرد: در حال حاضر بخش زیادی از منابع تامین آب را چاه ها و آب های زیر زمینی در همدان تشکیل می دهند که بخشی از این چاه ها از قدیم الایام در اختیار بوده و بخشی نیز به تازگی حفر و یا اجاره شده است.

ضروری با بیان اینکه مشکل آب در همدان سبقه طولانی دارد، گفت: با اینکه مشکل آب در همدان مربوط به سال های قبل می شود اما امیدواریم با آبگیری از تالوار بتوانیم این موضوع را برای همیشه حل کنیم.

وی ضمن قدردانی از همراهی و صبر مردم، افزود: فرهنگ صرفه جویی از آب و مدیریت مصرف درست آن نیازمند آموزش و تدابیر مدیریتی جدی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان همچنین از کشاورزان خواست تا کشت های خود را منطبق با اقلیم جدید استان کاشت کنند و عنوان کرد: روش های نوین و تخصصی زیادی در حوزه کشاورزی وجود دارد که علاوه بر مقرون به صرفه بودن سودرسان هم هستند بنابراین نیاز است تا کشاورزان در استان همدان علاوه بر آموزش و آگاهی از این روش ها انگیزه لازم را نیز جهت انجام این نوع کشت ها پیدا کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار