کد خبر: ۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:
تبریز - رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان در طول هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً پایدار تا روز سه‌شنبه در استان است اما از روز سه‌شنبه و با گذر امواج تراز میانی جو به‌ویژه در نواحی شمالی و منطقه ارسباران افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی نواحی به‌ویژه در نواحی ارسباران، رگبار باران و رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود و باتوجه به شرایط فصلی و محلی تقویت سامانه در منطقه ارسباران، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

امیدفر در مورد دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: بیشینه و کمینه دمای تبریز در این مدت به ترتیب ۳۶ و ۱۸ درجه سانتیگراد بود و دمای فعلی آن نیز ۲۶ درجه است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی در مورد خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان اضافه کرد: سراب با دمای ۸ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و جلفا با دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به شمار می‌رود.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس، همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار