کد خبر: ۹۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۶۵هکتار اراضی دولتی به ارزش بیش اط یکهزار میلیارد تومان در استان رفع تصرف شده است.
رفع تصرف اراضی دولتی در کردستان/ قاچاق چوب در استان افزایش یافت

به گزارش آرانیوز از سنندج ، محمد جباری صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه واحد مدیریت زمین در استان کردستان که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه نعمات و ظرفیت‌های مختلف بی‌بدیلی در استان کردستان وجود دارد، اظهار داشت: بنده همواره دغدغه‌های جدی در حوزه اعمال سیاست‌های دستگاه قضا از باب حقوق عامه داشته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم‌ کرد.

وی زمین‌خواری،‌ کوه‌خواری و در یک سال اخیر جنگل‌خواری را سه معضل موجود در استان  دانست و گفت: در غرب استان کردستان درختان با قدمت بیش از 50ساله وجود داشته که به جهت نوسان و جهش قیمت چوب و متقاضی بودن کشورهای همسایه، طمع قاچاقچیان را برانگیخته و باید دستگاه‌های متولی از لحاظ پیشگیری و دفعی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با زمین‌خواری در کردستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای حفظ منابع طبیعی جنگل‌های زاگرس و سایر منابع در استان پای کار باشیم، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در دو سال اخیر برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی خروجی محوری تدارک دیده که یکی از آنها تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با زمین خواری و صیانت از بیت‌المال در استان است.

وی با بیان اینکه جلسات این قرارگاه هر هفته یا دو هفته یکبار به‌صورت برنامه‌محور در استان برگزار می‌شود، افزود: به صورت روزانه بنده و رئیس‌کل دادگستری استان کردستان پیگیر مصوبات اجرایی این قرارگاه هستیم و خوشبختانه مصوبات قابل اجرایی نیز داشته‌ایم.

جباری راهبرد جلسات این قرارگاه را مبارزه بی‌امان و فوری با تعارضات اراضی ملی، بیت‌المال و منابع طبیعی خواند و بیان کرد: در حوزه‌های مختلف رویکرد پیشگیرانه و برخوردی داریم و کاملاً به صورت اورژانسی و فوری ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری جدا از حمایت و پشتیبانی، خودشان نیز به صورت میدانی برای حفظ اراضی و مقابله با زمین‌خواری ورود می‌کند اظهار کرد: از زحمات اصحاب رسانه کردستان در این حوزه نیز تشکر ویژه می‌کنم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ایجاد تعامل و استفاده حداکثری از امکانات موجود را از دیگر راهبرد قرارگاه خواند و خاطرنشان کرد: در طول ده ماهه سال گذشته بیش از یکهزار هکتار از اراضی در استان رفع تصرف شده و در پنج ماهه نخست سال‌جاری نیز 65 هکتار اراضی دولتی به ارزش بیش از یکهزار میلیارد تومان در سطح شهر رفع تصرف شده و به بیت‌المال بازگشته است.

رفع تصرف 420هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان

وی با ذکر اینکه همچنین در پنج ماهه نخست سال‌جاری نیز 420هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حریم شهرهای استان رفع تصرف شده است، ابراز داشت: قیمت زمین و اراضی در کردستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودنش، بسیار بالا و از ارزش بالایی برخوردار است.

جباری با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی یک دولت خدمتگزار و برنامه‌محور بوده که علی‌رغم همه مشکلات گذشته که به ارث برده و هجمه‌های دشمنان در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کند، گفت: دستگاه قضا نیز به دولت کمک کرده و هیچ گونه سستی و کوتاهی در این راستا، قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه قاچاق چوب در استان بسیار افزایش یافته و در مقابل تعداد زیادی از قاچاقچیان و طمع‌کاران قرار داریم، تصریح کرد: از همه سازمان‌های مردم نهاد و دهیاران روستا دعوت کرده که در قرارگاه جهادی مقابله با زمین‌خواری حضور یافته و در راستای سیاست‌های این حوزه پای کار بیایند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را بی‌نظیر دانست و یادآور شد: این سامانه خیر و خروجی بسیار خوبی خواهد داشت. به عنوان یک خدمتگزار از زحمات همه متولیان و دستگاه‌های دولتی مربوطه در حوزه حفظ اراضی ملی تشکر می‌کنم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار