کد خبر: ۹۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد نیروهای خدمات درمانی بیمارستان نسبت به میانگین نرم کشور در تمام شاخص‌ها پایین است و حدود ۸۰۰ پرستار در استان کرمان کمبود داریم.
کمبود ۸۰۰ پرستار در سیستم درمانی استان کرمان/ کمبود برخی داروهای نادر

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمان ‌با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: ما در بیمارستان‌های دولتی مشکلاتی داریم که این مشکلات در بیمارستان‌های خصوصی وجود ندارد.

وی با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان افضلی‌پور و از بخش کرونای این بیمارستان داشت، بیان کرد: بالای 85 درصد بیماران این بیمارستان به ویژه در بخش کرونا، از خدمات بیمارستان راضی بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در آخرین بررسی که داشتیم تعداد نیروهای خدمات درمانی بیمارستان از جمله پرستار نسبت به میانگین نرم کشور در تمام شاخص‌ها پایین هستیم، گفت: تعداد نیرویی که داریم در سطح بیمارستان‌های نرم سه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بودجه ما بسیار کم است و اضافه کردن نیرو باعث می‌شود که پرداخت حقوق بیشتری داشته باشیم که بودجه نداریم، افزود: حدود 800 پرستار در استان کرمان کمبود داریم که تازه به میانگین کشوری برسیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فرآیند جذب نیرو و پرستار اینگونه نیست که دانشگاه خودش اقدام کند، ادامه داد: ما ردیف سهمیه استخدامی داریم که امسال این اتفاق افتاده و به دنبال جذب نیرو هستیم، اما مشکل بزرگ ما این است که ما نیروهای طرحی از قبل داریم را جذب می‌کنیم و با این کار مشکل این افراد حل شده و عملاً نیروی جدیدی جذب سیستم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان بیمارستان افضلی‌پور مربوط به 25 سال پیش بوده اما ساختمان بیمارستان شفا قدیمی و فرسوده است، گفت: طرح جایگزین بیمارستان شفا تهیه شده و زمین نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در طرح جدید بیمارستان شفا یک بیمارستان 500 تا 800 تختخوابی ساخته می‌شود، افزود: در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار برای این بیمارستان هستیم.

 

وی با اشاره به کمبود برخی داروهای نادر در استان کرمان بیان کرد: حدود 98 درصد این داروها در کشور تولید نمی‌شود و واردات داریم که در زمان واردات دارو سهمیه استان نسبت به جمعیت اختصاص داده می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بحث پژوهش در استان مقداری مغفول مانده که مشکل اصلی ما عدم بودجه است، گفت: 5 میلیارد تومان بابت طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه بدهکار هستیم و امیدواریم بتوانیم طی یک بازه دو ساله پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح پژوهش محصول محور در دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است، افزود: یکی از وسایل تولید شده تولید پلاسما است که برای بهبود زخم‌ها استفاده می‌شود که حاصل زحمات بچه‌های باهوش کرمان است و امروز باید از سمت پر کردن پرسشنامه خارج شده و به سمت تولید محصولاتی برویم که مشکلی از جامعه را حل کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته به‌دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مواد غذایی شرکت‌ها در مناقصات ما شرکت نمی‌کنند و ما مجبور هستیم با شرکت‌های موجود ادامه بدهیم، ادامه داد: مقداری با مشکل کیفیت غذا روبه‌رو هستیم اما نظارت را در دستور کار داریم و در تمام شهرستان‌ها این مشکل را داریم که شرکت جایگزین نداریم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار