کد خبر: ۹۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
معاون قضائی رئیس کل محاکم کرج خبر داد؛
کرج- معاون قضائی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج گفت: با تلاش دو ساله در اجرای احکام حقوقی شهرستان، مشکل مربوط به یک پروژه تعاونی مسکن ۱۳۲ واحدی که برای ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود حل شد.

حل مشکل تعاونی مسکن ۱۳۲ واحدی کرج پس از ۱۰ سال

به گزارش آرانیوز ، صادق حسنوند با اشاره به حل مشکل مربوط به پایان کار و صدور سند ۱۳۲ واحد مسکونی در کرج گفت: در یک پرونده حقوقی که از سال ۱۳۹۲ در مجتمع حقوقی کرج با ۱۳۲ خواهان مفتوح بود، اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اقدام به واگذاری زمین جهت ساخت مسکن در قالب پروژه تعاونی مسکن به یک شرکت خصوصی می‌کند.

وی افزود: در این پرونده یک شرکت انبوه ساز با اخذ زمین از اداره کل راه و شهرسازی متعهد به تکمیل و تحویل پروژه برای اعضای یک تعاونی مسکن خصوصی می‌شود اما پس از احداث بنا، بدون اجرای کامل تعهدات از جمله اخذ پایان کار متواری شده بود.

وی با تبیین سابقه نزدیک به ۱۰ ساله این پرونده که مشکلات عدیده‌ای برای اعضای تعاونی مسکن ایجاد کرده بود ادامه داد: بر این اساس ۱۳۲ نفر اقدام به طرح دادخواست علیه پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی استان با موضوع الزام به فک رهن، اخذ پایانکار، اخذ صورت مجلس تفکیکی و تنظیم سند مالکیت رسمی می‌کنند.

معاون قضائی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج اضافه کرد: علی رغم اینکه رأی به محکومیت پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی استان صادر شده بود اما از آنجایی پیمانکار پروژه، متواری شده بود اجرای حکم با موانعی روبه رو بود.

وی با اشاره به تلاش دو ساله اجرای احکام حقوقی کرج برای حل مشکل این پرونده تشریح کرد: در دو سال گذشته با جلسات متعددی که با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیر کل راه و شهرسازی و نمایندگان حقوقی و شهرداری منطقه برگزار گردید، مقرر شد از آنجایی که مالک عرصه و ناظر پروژه اداره کل راه و شهرسازی بوده و اجراییه علیه این اداره هم صادر شده است در اجرای ماده ۴۷ قانون اجرای احکام مدنی پس از استعلام از شهرداری، میزان جرایم مشخص و وجوه موضوع جریمه توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری منطقه پرداخت شود.

سرپرست اجرای احکام حقوقی شهرستان کرج تصریح کرد: هم اکنون پس از واریز وجوه به حساب شهرداری، پایان کار این پروژه صادر شده و در مرحله صدور سند قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار