کد خبر: ۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت به افزایش بهره‌وری در استحصال آب بدون فشار به منابع آبی زیرزمینی، از اختصاص ۳۲۹.۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
۳۲۹.۵ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان اختصاص یافت

به گزارش آرانیوز از سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه ستاد قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح‌های لایروبی، بهسازی و مرمت قنوات استان سمنان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جهش چندین برابری اعتبارات قنوات 1400 نسبت به سال‌های گذشته که نیازمند امکانات بیشتر در جهت تحقق عملیات مرمت و بازسازی قنوات استان بود جای بسی تشکر است که مدیریت آب‌وخاک سازمان و شهرستان‌های تابعه با همان امکانات قبلی توانسته‌اند این مهم را تا کنون به سرانجام برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در جذب اعتبارات قنوات نباید کیفیت انجام کار مورد غفلت قرار بگیرد و فدای کمیت شود تصریح کرد: در به‌کارگیری ناظر و انجام درست و فنی باید دقت نظر بیش‌ازپیش داشته باشیم.

قاسمی افزود: در این راستا تدابیر لازم جهت ارزیابی دقیق‌تر نیازهای واقعی بهره‌برداران باید به‌عنوان اولویت انجام کار لحاظ شود تا در شناسایی و اولویت‌بندی قنوات دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اعتبارات پروژه‌ بازسازی و مرمت قنوات استان سمنان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان بوده است افزود: در این سفر 140 میلیارد و 875 میلیون ریال اعتبار به‌صورت نقدی برای این مهم تخصیص یافت که تا کنون 38 میلیارد و 482 میلیون ریال ان جذب شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با توجه به اینکه زمان ابلاغ و تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان بهمن‌ماه 1400 بوده است؛ پیش‌بینی‌ می‌شود که تمامی این اعتبارات تا پایان امسال جذب شود.

قاسمی از اختصاص 92 میلیارد و 61 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان به‌صورت اسناد خزانه از محل کمک‌های جاری فنی و اعتباری به سازمان جهاد کشاورزی این استان خبر داد و افزود: تا کنون 33 میلیارد و 551 میلیون ریال از این میزان اعتبار جذب شده است.

وی با بیان اینکه 79 میلیارد ریال نیز اعتبار به‌صورت اسناد خزانه از محل اعتبارات تأمین آب کشاورزی اضطراری مقابله با اثرات خشک‌سالی برای اجرای طرح‌های مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان تخصیص یافته است تصریح کرد: تا کنون 75 میلیارد و 147 میلیون ریال آن معادل 95 درصد از این اعتبارات جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بیش از 17 میلیارد و 566 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات جاری استانی برای اجرای طرح‌های مربوط به مرمت و بهسازی قنوات استان سمنان تخصیص یافته است که 9 میلیارد و 910 میلیون ریال آن جذب شده است.

 

قاسمی با اشاره به کاهش شدید بارندگی در استان سمنان از ابتدای سال آبی جدید تا کنون و وضعیت بحرانی تأمین آب در این استان، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح‌های این‌چنینی، بخشی از مشکل تأمین آب با کیفیت در بخش کشاورزی استان سمنان رفع شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار