کد خبر: ۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:
بشاگرد - مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۸روستا و یک شهر در بشاگرد با جمعیت شش هزار نفر از خط انتقال جگین و ۱۳روستا و یک شهر با جمعیت ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران بهره مند هستند.

سدهای جگین و سهران تامین کننده آب شرب ۱۴ هزارنفر در بشاگرد هستند

به گزارش آرانیوز ، عبدالحمید حمزه پور اظهار داشت: اقلیم این شهرستان و عدم منابع آبی پایدار، آبفا را ناگزیر به استفاده از ظرفیت دو سد جگین و سهران در تامین آب بشاگرد کرده است.

وی گفت: شهرستان بشاگرد ظرفیت بهره مندی از دو سد جگین و سهران را دارد که در همین راستا بخشی از شهرها و روستاهای آن از طریق سد جگین و بخشی دیگر از طریق سد سهران تامین آب می شوند.

حمزه پور در عین حال استفاده از این ظرفیت را پرهزینه و زمانبر عنوان کرد و افزود: وضعیت جغرافیایی بشاگرد و کوهستانی بودن روستاها باعث شده تا برای تامین آب مورد نیاز مردم رقم بالایی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر از خط انتقال جگین به سردشت و ۱۳ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران به گوهران از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

به گفته وی، این دو منبع آبی پایدار(جگین و سهران) ظرفیت تامین آب شرب بیش از ۸۰ روستا و دو شهر سردشت و گوهران را دارد.

مدیرعامل آبفا با اشاره به مطالبات به حق مردمی در بهره مندی سایر روستاها از آب شرب پایدار از این دو منبع آبی، تصریح کرد: با طرح توسعه ای آبفا از این منابع آبی که با حمایت های اعتباری ویژه دولت و استاندار هرمزگان همراه بوده، تمام روستاهای مسیر خط انتقال از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

به گفته حمزه پور، علاوه بر دو سد جگین و سهران، منابع تامین آب روستاهای بشاگرد از طریق ۳۷ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه تامین می شود که با اتصال به خط انتقال جگین -سردشت و سهران - گوهران ضمن پایداری باعث ارتقای کیفیت آب مورد نیاز آنها خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب خمینی شهر تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار