کد خبر: ۹۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان در استان کرمان وام مشاغل خانگی و ۱۰۰ نفر نیز تسهیلات روستایی دریافت کردند.
۱۳۰۰ نفر از بانوان استان کرمان وام مشاغل خانگی دریافت کردند

به گزارش آرانیوز  از کرمان ، نرجس بحرآسمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان در هفت حوزه تشکیل شده است، اظهار داشت: فرهیختگان و نخبگان جامعه در این هیئت‌ها عضو هستند و از نظرات آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "کسب و کار پایدار"، "زیست عفیفانه"، "تحکیم بنیان خانواده"، "حقوق و مسئولیت‌های بانوان"، "جمعیت"، "نشاط اجتماعی" و "الگوی سوم زن" هفت هیئت اندیشه‌ورز هستند، گفت: تاکید دولت است که از ظرفیت مردم برای امور مردم استفاده شود و این هیئت‌ها در این راستا تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه خیلی از بانوان شاغل علاقمند هستند که دوره‌های مهارت‌آموزی را بگذرانند، ادامه داد: دوره‌های آموزشی رایگان در هشت رشته آموزشی برای آنها گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به‌دلیل کرونا مشاغل خانگی بانوان آسیب زیادی دیده است، بیان کرد: از ابتدای امسال در حال ساماندهی جشنواره‌ها و بازارچه‌ها هستیم که رونق مشاغل خانگی را داشته باشیم.

بحرآسمانی با بیان اینکه هزار و 300 نفر از بانوان در استان کرمان وام مشاغل خانگی و 100 نفر نیز تسهیلات روستایی دریافت کردند، افزود: جلسات رفع موانع تولید ویژه بانوان در استان تشکیل شده و مشکلات آنها به‌صورت انفرادی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی استانداری همکاری بسیار خوبی با ما داشته است، گفت: جشن‌های ازدواج آسان در سراسر استان برگزار و اداره کل امور بانوان از این جشن‌ها حمایت خوبی داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه خدمات مشاوره رایگان به زوج‌های جوان داده می‌شود و شش مرکز مشاوره در یکسال اخیر به همت سازمان ورزش و جوانان در سطح استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های روستایی دهه 60 در سطح استان اجرا و برای هر نفر 100 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از شرکت‌های دانش بنیان استان توسط زنان مدیریت می‌شوند، بیان کرد: قانون خانواده و جوانی جمعیت در سطح کشور و استان اجرایی می‌شود تا از کاهش موالید و پیری جمعیت جلوگیری شود.

بحرآسمانی با بیان اینکه در این راستا خدمات درمانی رایگان به زوجین نابارور داده می‌شود، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای فرزندآوری از دیگر مشوق‌هایی است که برای افزایش جمعیت کشور و استان کرمان ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مصوباتی هم در حوزه زنان داشتیم، گفت: بیش از 110 میلیارد تومان اعتبار ویژه بانوان استان اختصاص داده شد و ایجاد کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان یکی دیگر از این مصوبات است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه در این سفر پرداخت بالغ بر 70 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شد، افزود: در یک سال گذشته 920 خانواده چند قلو در استان مورد حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار کولر و یخچال توسط کمیته امداد، بین زنان سرپرست خانوار در یک‌ سال گذشته توزیع شده است، بیان کرد: دو زوج چهار قلو در استان کرمان داریم که به این زوجین زمین اعطا شده و در ساخت منزل نیز به دستور استاندار به آنها کمک می‌شود.

 

 
برچسب ها: استان کرمان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار