کد خبر: ۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
یک مقام روسی:
یک منبع آگاه تأکید کرد که روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده است.

آغاز انتقال اورانیوم ایران به روسیه

به گزارش آرانیوز، یک منبع آگاه روسی به خبرگزاری اینترفکس گفته است که روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده و قرار است تا پایان امسال این روند ادامه یابد.

ولادیمیر ورونکوف نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در وین گفت: روسیه و ایران انتقال اورانیوم غنی شده از ایران در ازای اورانیوم طبیعی را تا پایان امسال کامل خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: این روند قطعا تا پایان امسال انجام خواهد شد. هم انتقال مواد هسته‌ای از ایران و هم تحویل اورانیوم طبیعی به ایران تا مهلت تعیین شده انجام خواهد شد.

این مقام روسی تاکید کرد: مسکو اورانیوم طبیعی و کنستانتره اورانیوم یعنی کیک زرد را به ایران تحویل خواهد داد. جزییات این توافق در سطح فنی نهایی شده است.

بر اساس توافق هسته‌ای وین، ایران ذخایر اورانیوم خود را از 10 تن به 300 کیلوگرم اورانیوم با درجه غنای 3.67 درصد کاهش خواهد داد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پیش از این گفته بود که انتقال اورانیوم پس از آن آغاز خواهد شد که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست 15 دسامبر گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در خصوص ابعاد برنامه هسته ای ایران را تصویب کند.

ورونکوف افزود: همه کشورهای 1+5 آماده حمایت از پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه اتمی ایران هستند.

وی اظهار داشت: کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به احتمال زیاد پیش نویس قطعنامه را نهایی خواهند کرد و تا پایان امروز آن را به اعضای شورای حکام ارائه می کنند. یک تفاهم وجود دارد که این پیش نویس تصویب خواهد شد. کسی مخالف آن نیست و همه منتظر هستند تا روز اجرا هر چه سریعتر فرابرسد.

این مقام ارشد روسی تصریح کرد: روند در حال اجرا است. ما امیدواریم که پیش نویس تا پایان امروز در بین اعضای شورای حکام توزیع شود. تهران که خواستار بسته شدن نهایی پرونده هسته ای خود شده از این قطعنامه راضی خواهد شد. البته من نمی توانم نسبت به نتیجه مطمئن باشم چرا که مشورت ها همچنان ادامه دارد. امیدوارم یک داستان موفقیت آمیز باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار