کد خبر: ۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
رئیس بنیاد مسکن کشور اعلام کرد؛
شیراز - رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی یکسال گذشته در مناطق مختلف آغاز شده است.

ساخت ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور

به گزارش آرانیوز  ، اکبر نیکزاد صبح چهارشنبه در بازید از طرح ۳ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در شهر صدرا و شیراز با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای کشور در آستانه افتتاح است، اظهار کرد: بهره برداری از واحدهای مسکونی این طرح در نیمه دوم امسال کلید می‌خورد.

وی بر لزوم شتاب بخشی بر اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اکنون ۱۸۰ هزار واحد روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در دستور ساخت قرار دارد، اصلی‌ترین موضوع در قانون جهش تولید مسکن را ساخت سالیانه یک میلیون مسکن دانست و گفت: ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها ساخته و به‌زودی از نیمه دوم امسال افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن که سهم بنیاد مسکن بوده است آغاز می‌شود.

نیکزاد همچنین با بیان اینکه نام نویسی و استقبال از اجرای این طرح به ویژه در شهرهایی که بنیاد مسکن متولی ساخت است بسیار چشمگیر بود، ادامه داد: میزان ثبت‌نام‌ها نشان داد که هدف‌گذاری دولت درست بوده و میزان تقاضای مسکن نشان می‌دهد که به مدت چند سال، باید سالیانه یک میلیون واحد ساخته شود تا دغدغه مسکن را از مردم رفع کنیم.

او خاطرنشان کرد: داشتن مسکن ایمن و مناسب یک مطالبه جدی و یک حق عمومی است که از سوی مردم مطرح می‌شود و در قالب طرح نهضت ملی مسکن این درخواست پاسخ داده می‌شود.

نیکزاد همچنین با اشاره به اینکه تأمین زمین مناسب از سوی دولت موجب گردید تا قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن کاهش یابد و متعارف شود، بیان کرد: کمک دولت برای کاهش قیمت تمام شده واحدهای این طرح ادامه دارد، در طرح نهضت ملی مسکن زمین به‌صورت رایگان تأمین می‌شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان تعرفه ساخت را کاهش داده است.

او عنوان کرد: در خصوص تعرفه عوارض پروانه هم تا ۳۰ درصد تخفیف در ساخت نهضت ملی وجود دارد که در برخی استان‌ها ۷۰ درصد تخفیف داده شده است همه این اقدامات و همراهی دستگاه‌های مسؤول باعث می‌شود تا شهروندان بتوانند با قیمت مناسب‌تر ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه هماهنگی تحویل زمین در شهر جدید صدرا برای ساخت طرح جهش تولید مسکن توسط این بنیاد انجام شده است، گفت: در قالب این طرح، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر صدرا شیراز ساخته می‌شود هم اکنون عملیات اجرایی ساخت این واحدها با بهره گیری از ماشین آلات سنگین امور اجرایی بنیاد مسکن آغاز شده است.

عطاالله زمانی همچنین گفت: با درخواست شرکت عمران شهر جدید صدرا ساخت طرح جهش تولید مسکن در شهر جدید صدرا به بنیاد مسکن فارس واگذار شده است.

او افزود: با توجه به عملکرد بنیاد مسکن فارس در سال‌های گذشته در زمینه اجرای پروژه‌های ملی مسکن از جمله مسکن مهر، طرح جهش مسکن ملی در شهر صدرا با محوریت بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

زمانی با بیان اینکه علاوه بر شهر صدرا ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شده است، گفت: با اجرای این طرح تحول جدی در حوزه تأمین مسکن شهری رخ خواهد داد و بنیاد مسکن کار اعطای تسهیلات در این طرح و هماهنگی واگذاری زمین را انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای نهضت ملی مسکن در استان، خاطرنشان کرد: اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تأمین و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار