کد خبر: ۹۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
رشت- مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به انجام بازرسی از ۵ هزار و ۶۵ واحد صنفی طی پنج ماهه نخست امسال گفت: ۱۵۹ پرونده برای نانوایی ها تشکیل شد.

بازرسی گشت‌های سیار از ۵۰۶۵ واحد صنفی در گیلان

مرتضی امینی در گفتگو با آرانیوز با اشاره به اقدامات انجام شده در پنج ماهه نخست امسال در استان گیلان اظهار کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۴۷۵ پرونده تخلف در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان تشکیل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون اکیپ‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی ۵۰۶۵ واحد را مورد بازرسی قرار دادند.

امینی با اشاره به عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در بخش کالا و خدمات اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست امسال ۸۹۱۹ پرونده وارده و ۸۸۹۲ پرونده مختومه داشتیم که منجر به محکومیت بیش از ۴۶۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریالی محکومین شد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۸۶۵ پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تشکیل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۸۵۸ پرونده مختومه شد و متخلفین را جریمه بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریالی کرده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه از تشکیل ۱۶۹۱ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: موفق به مختومه کردن ۱۶۷۲ پرونده و محکومیت بیش از ۶۷۹ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریالی متخلفین شدیم.

امینی با اشاره به تشکیل ۷۴۶ اکیپ گشت سیار در سطح استان اضافه کرد: این گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی طی پنج ماهه نخست امسال ۵۰۶۵ مورد بازرسی را از واحدهای صنفی و تجاری و تولیدی به عمل آوردند و موفق به شناسایی ۲۳۴۴ واحد متخلف شدند.

وی عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی را دارای بیشترین فراوانی در تخلفات کشف شده دانست و یادآور شد: پرتکرارترین تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز شامل حمل و نقل چوب، ذغال و هیزم جنگلی بدون تحصیل پروانه و نگهداری کالای قاچاق می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همچنین به اجرای طرح نظارت یک هفته‌ای بر نانوایی‌های سطح استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی توسط ۴۹ اکیپ سیار تعزیرات حکومتی انجام و منجر به تشکیل پرونده برای ۱۵۹ واحد متخلف شد.

وی عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای را عمده تخلف این واحدها دانست و عنوان کرد: عدم رعایت ساعات پخت، کم فروشی و عدم رعایت مقررات بهداشتی نیز از دیگر تخلفات نانوایی‌ها بوده است.

امینی اظهار کرد: در برخورد با نانوایی‌های متخلف علاوه بر پلمب واحد و نصب بنر، سهمیه آرد آنها نیز قطع می‌شود و به نانوایی مجاور تخصیص خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار