کد خبر: ۹۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی مطرح کرد؛
اراک- معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به تحولات بهوجود آمده در عراق از زائران اربعین حسینی این استان خواست تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

زائران اربعین حسینی تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند

به گزارش آرانيوز بهنام نظری در گفتگو با بخش خبری شبکه آفتاب گفت: با توجه به تحولات عراق و اهمیت تأمین امنیت افراد، مرزهای این کشور برای حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی مسدود شده و هم‌استانی‌ها از هر گونه تردد به سمت مرزهای این کشور اجتناب کنند.

نظری عنوان کرد: به تمامی مسئولان و متولیان کاروان‌های زیارتی اعلام شده تا زمانی که وضعیت امنیتی کشور عراق به طور کامل سفید نشود و مسئولان این کشور امنیت جان زائران را تضمین نکنند اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود، بنابراین انتظار می‌رود مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

او افزود: زائرانی که به صورت انفرادی قصد سفر به عراق را دارند نیز باید بدانند که برگه تمدید روادید مجوز ورود به عراق در این شرایط نیست و از حضور در مرزها به طور جدی پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال کشیدن ناامنی‌ها به استان‌های هدف زائران از جمله نجف و کربلا نیز وجود دارد، علاوه بر مسدود شدن مرزهای زمینی، تمامی پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد عراق از سوی ستاد ملی اربعین لغو شده است.

نظری ادامه داد: حضور و ازدحام زائران در مرزهای عراق مشکلات زیادی را به دنبال دارد، بنابراین در این شرایط از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود با جدی گرفتن توصیه‌ها، از تردد به سمت مرزهای کشور عراق امتناع کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و بسیاری از زائران برای حضور در مرزها باید از این استان عبور کنند و اکنون نیز مجوز تردد به آنها داده نمی‌شود، به تمامی فرمانداران ابلاغ شده تا با همکاری پلیس راه، اداره کل راهداری و نهادهای خدماتی نسبت به خدمات رسانی به این افراد برای بازگرداندن آنها به مبدا سفر خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی یادآور شد: مردم برای آگاهی از جریان تحولات عراق و شرایط مرزها، رسانه‌های رسمی کشور را دنبال کنند و به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار