کد خبر: ۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
استاندار ایلام تشریح کرد؛
ایلام-استاندار ایلام با تشریح آخرین وضعیت مرز مهران، گفت: زواری که در استان و مرز مهران حضور داشتند، به شهرهای خود بازگشتند.

آخرین وضعیت مرز مهران/ زائران به شهرهای خود بازگشتند

به گزارش آرانيوز ، حسن بهرام نیا روز سه شنبه اظهار داشت: بخش قابل توجهی از زوار روانه آن‌سوی مرز برای زیارت عتبات عالیات شدند و بخش اندکی هم در داخل کشور در شهر مهران هم اکنون استقرار دارند و با توجه به تمهیداتی که انجام شده است، جای نگرانی برای زوار مستقر در مهران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرز مهران به علت نارآرامی های شکل گرفته در کشور عراق، از عصر دیروز مرز بسته شد و خود کشور عراق نیز مرز را بست، افزود: به همین دلیل برخی از هموطنان در آن‌سوی مرز و تعدادی هم در داخل شهر مهران هستند که هیچ جای نگرانی نیست و امید است با خواست خدا در چند روز آینده مرزها باز شود و عزیزان به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

وی بیان کرد: برای اسکان زواری که در استان و مرز مهران حضور داشتند پیش بینی‌های لازم انجام شده است، از عزیزانی که در شهر مهران هستند در خواست می‌شود جهت اسکان، به فرمانداری، هیئات مذهی، مساجد، حسینیه‌ها و مواکب مراجعه کنند که از پیش امکانات لازم برای اسکان این عزیزان پیش بینی شده است.

استاندار ایلام ابراز کرد: فردا تا ظهر هم میزبان این عزیزان هستیم اما لازم است که این عزیزان به استان‌ها و شهرستان‌های خود برگردند و با همه ظرفیت‌ها در راستای برگشت زوار در خدمت این عزیزان هستیم، مردم استان به مهمان نوازی شهره هستند و قطعاً در خدمت عزیزان هستیم و فردا نیز ترتیب اعزام و برگشت این عزیزان به شهرهای خود داده خواهد شد.

بهرام نیا گفت: افرادی که دارای خودروی شخصی هستند لازم است در کمال آرامش استان را به مقاصد خود ترک کنند و برای عزیزانی که وسیله شخصی ندارند و از وسایل عمومی استفاده می‌کنند، پیش بینی شده و وسایل نقلیه عمومی در پایانه در مرزی مهران مستقر بوده و می‌توانند به صورت گروهی و کاروانی به شهرهای خود اعزام شوند.

وی بیان کرد: امید است هر چه زودتر این مسائل پیش آمده ختم به خیر شود، ما همچنان آمادگی کامل را برا اعزام زوار بعد از بازگشایی مرزها به عتبات عالیات داریم و از این جهت هیچ نگرانی در این زمینه و وجود ندارد و لازم است که زوار آرامش خود را حفظ کنند و با آرامش کامل استان را ترک کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار