کد خبر: ۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مدیرعامل انتقال خون لرستان با اشاره به رفع مشکل مرکز انتقال خون خرم‌آباد پس از ۶ سال تعطیلی گفت: مرکز جامع انتقال خون این استان در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
مرکز انتقال خون خرم‌آباد پس از ۶ سال تعطیلی شروع به‌کار می‌کند

به گزارش آرانيوز  از خرم‌آباد، مصطفی جمالی شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با اشاره به تعطیلی شش ساله مرکز انتقال خون واقع در خیابان شهید مطهری خرم‌آباد به‌علت فرسودگی بافت ساختمان، اظهار داشت: خوشبختانه مشکل این مرکز برطرف شده و در انتظار ماده 23 آن هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل مرکز انتقال خون واقع در خیابان شهید مطهری خرم‌آباد ظرف هفته‌های آتی رفع‌شده است، این مرکز در سه‌طبقه احداث و مرکز جامع انتقال خون لرستان در آن راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل انتقال خون لرستان عنوان کرد: تمام خون‌هایی که از مراجعه‌کنندگان گرفته می‌شود باید ازلحاظ میکروبی و ویروس آلوده نباشند که این استان دستگاه مربوط را نداشت و وابسته به کرمانشاه بود.

وی با اشاره به خرید دستگاه برای تشخیص‌دادن آلودگی خون‌های اهداکنندگان در لرستان بیان کرد: خون‌های گرفته‌شده هرروز باید به کرمانشاه ارسال می‌شد، اما این استان تا آخر شهریورماه امسال مستقل شده و از وابستگی در این زمینه خارج می‌شود.

سوری با بیان اینکه در تعیین دستی گروه خونی هم احتمال خطا وجود دارد و هم سیستم کند است که این مورد را هم پیگیری کردیم، گفت: دستگاه‌های موردنیاز آن تا آخر سال جاری وارد می‌شود و لرستان در این زمینه مستقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به استانی‌بودن بودجه سازمان انتقال خون، تصریح کرد: بودجه جاری هم که به ما داده می‌شود صرف خرید کیسه خون و کیت اندازه‌گیری می‌شود و عملاً بودجه محدودی است.

جمالی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی اظهار داشت: سازمان انتقال خون لرستان در این راستا سراغ ظرفیت‌های مردمی، خیران و همکاری‌های بین‌بخشی رفته است.

وی افزود: سازمان انتقال خون لرستان علاوه بر تأمین نیاز این استان در برخی موارد نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سازمان انتقال خون امکان جذب نیرو ندارد، عنوان کرد: در این راستا برای پایگاه‌هایی که در شهرستان‌ها ایجادشده با کمک شبکه بهداشت و درمان تأمین نیرو کرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم تعامل سازمان انتقال خون با دانشگاه علوم‌پزشکی بیان کرد: مرکز انتقال خون خرم‌آباد وضعیت مناسبی ندارد که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ 10 میلیارد تومان مصوب کرده که امیدواریم استاندار لرستان حمایت کند و این رقم تخصیص کامل یابد تا با استفاده از کمک‌های خیرین هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار