کد خبر: ۹۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کهک- شهردار شهرستان کهک گفت: این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن در استان پیشگام است و پیشرفت ۳۰ درصدی داریم و امکان ثبت نام در سایت نیز تا ۱۰۰۰ واحد وجود دارد.

شهرستان کهک در نهضت ملی مسکن پیشگام است

رضا شکاری در گفتگو با آرانيوز اظهار داشت: در یک سال گذشته تلاش‌ها و اتفاقات جهادی خوبی در کهک صورت گرفت و بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه و کلنگ زنی داشته‌ایم.

شهردار شهرستان کهک افزود: در هفته دولت یک مجتمع بزرگ گردشگری و تجاری و یک پارک افتتاح شد، همچنین کلنگ زنی پارک دیگری را در دستور کار قرار دادیم و تعدادی از پروژه‌های عمرانی و مطالعاتی از جمله کتاب شهر هوشمند رونمایی شد.

وی تصریح کرد: کهک دارای فضای گردشگری است و فاصله کمی با قم و جمکران دارد و ظرفیت مهمی در گردشگری به شمار می‌رود و جاده جدیدی نیز به دلیل استقبال گردشگران در حال احداث است.

شکاری بیان کرد: بحث برندینگ غذا را در چشم انداز کهک داریم و در این باره سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند، در این زمینه طرح مطالعاتی افزایش محدوده خدمات شهری کهک باعث توسعه اقتصادی منطقه و مردم شده و در این طرح مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و مجتمع‌های گردشگری در کهک ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: کهک شهری مهمان پذیر و گردشگری است و چندین طرح سرمایه گذاری مطالعه شده همراه با تجهیز زیرساخت آماده در دست داریم و سرمایه گذاران می‌توانند در جهت سرمایه گذاری مراجعه کنند.

شهردار شهرستان کهک بیان داشت: در سال جاری و در ایام عید بیش از ۲۰۲ هزار و خودرو و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر وارد کهک شدند که نشان می‌دهد ظرفیت مهمی در گردشگری و سرمایه گذاری است.

کهک قطب تولید کاپشن

وی در مورد اشتغال خانگی گفت: شاخصه مردم کهک، سخت کوشی است و یکی از افتخارات ما این است قطب تولید کاپشن در کهک به صورت کسب و کار خانگی است.

شکاری افزود: شهرداری کهک و اداره کل فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد و صندوق بیمه اجتماعی روستایی عشایر کاری تجمیعی انجام شد و فضایی در نظر گرفتیم تا به کارآفرینان آموزش داده شود و با اخذ گواهی بتوانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان دارای تنفس و خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند، دو سوم بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از کسب و کارهای خوب در کهک متناسب با اقلیم بحث باغداری است و میوه‌های خوبی همچون میوه شمس و انار تولید می‌شود و بانوان کهکی محصولات جانبی از این محصول تولید می‌کنند، در این راستا در فصل پاییز جشن انار در کهک برای اولین بار برگزار می‌شود.

قسمت زیادی از اراضی ملی به کهک الحاق شد

شهردار شهرستان کهک در ادامه تصریح کرد: مسکن مهر در گذشته در کهک اجرا شده بود و با دستور استاندار قسمت زیادی از اراضی ملی به کهک ادغام و الحاق شد و احداث مسکن اقدام ملی شروع شد.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در استان پیشگام هستیم و بیش از ۳۰ درصد پروژه پیش رفته و برای ۱۰۰ واحد پروانه صادر شده و دولت تا ۱۰۰۰ واحد ثبت مسکن در سایت کهک را باز گذاشته است.

شکاری عنوان کرد: تیم مدیریتی خوبی در کهک فعال است و عزم بر این است که پروژه مسکن به خوبی پیش رود.

شرایط موجود در شأن مردم و گردشگران نیست

وی گفت: با افزایش جمعیت شهرنشینی با نیازهای جدیدی مواجه شدیم و در دنیا مدیران شهری به این نتیجه رسیده‌اند به سمت ایجاد و توسعه شهرهای هوشمند حرکت کنند.

شهردار شهرستان کهک افزود: در سال‌های گذشته حرکت‌های خوبی برای توسعه و ایجاد شهرهای الکترونیکی ایجاد شد، شهر هوشمند نیز در افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: شرایط موجود در شأن مردم و گردشگران نیست ولی خبرهای خوبی داریم یکی از طرح‌های مطالعاتی پیرامون پمپ بنزین است که در این باره مشاور گرفته‌ایم و طراحی خوبی شده و یک مجتمع بین راهی در ورودی کهک دارای جایگاه سوخت و کارواش و بازارچه و رستوران جانمایی شده که طرح توجیهی دارد و منتظر سرمایه گذار هستیم.

شکاری اظهار داشت: مشکلاتی در مورد آنتن دهی در دو شهرک مسکن مهر و کوثر وجود داشت و با مخابرات هماهنگی لازم اتخاذ شد و زمینی در اختیار مخابرات قرار گرفت که به زودی سایت مخابراتی برای تقویت زیرساخت‌ها راه اندازی می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها