کد خبر: ۹۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در هفته دولت؛
مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ششمین روز هفته دولت، فرآیند توزیع تجهیزات هنرستان‌ها با اعتبار ۴۱۸ میلیارد ریال اجرایی شد.

تجهیزات آموزشی هنرستان‌های خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش آرانيوز ، امیر شوشتری در مراسم توزیع تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان خراسان رضوی که در هنرستان عباس صیرفی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: این تجهیزات به مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات حاصل از درآمد ۲ درصد فروش گاز خریداری شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و ۵۶ میلیارد ریال از سرفصل تجهیز هنرستان‌ها خریداری شده توسط اداره پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تهیه و آماده توزیع و ارسال به سراسر استان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در اجرای بند ۷۶ ازسیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه با موضوع افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور و راهکار ۱/۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با عنوان «ایجاد، توسعه و غنی‌سازی واحد اطلاعات و منابع آموزش و پرورش در سطح مدرسه (از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات»، اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی در قالب پروژه مهر ۱۴۰۱ و در آستانه شروع سال تحصیلی جدید فرآیند توزیع تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان را برگزار کرد.

وی گفت: در مجموع ۱۱۰۹ عنوان وسیله کارگاهی به ارزش ۴۷۴ میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات آموزشی ۹۰ هنرستان تهیه شده است که تاکنون به لحاظ ریالی و حجم تجهیزات خریداری شده بی سابقه بوده است‌.

شوشتری ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۱۰۰ هزار و ۶۱۲ هنرجو در ۶۱۷ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در قالب ۱۴۸ رشته مهارتی تحصیل می‌کنند که این تعداد دانش آموز بیش از ۱۰ درصد کل هنرجویان هنرستان‌های کشور را شامل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته در استان ۴۵/۳۵ درصد دانش آموزان ورودی به پایه دهم جذب هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش شده اند، در حالی که میانگین کشوری در این شاخص ۳۴ درصد می‌باشد و تکلیف وزارتی در برنامه ششم توسعه به استان عدد ۵۰ درصد است.

وی افزود: تجهیزات و سرانه فضای آموزشی استان در سالیان گذشته متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی این بخش تخصیص نیافته است که خوشبختانه در اولین سال حضور دولت سیزدهم این مهم محقق شد و امید آن می‌رود در سالیان آتی نیز تداوم یابد.

شوشتری گفت: فرآیند توزیع تجهیزات جاری از مهرماه سال گذشته آغاز شده و طی این مدت پس از بررسی تجهیزات موجود هنرستان‌های استان بر اساس استانداردهای آموزشی، با اولویت هنرستان‌ها و رشته محل‌های جدید، تجهیزات مورد نیاز با نظر سرگروه‌های آموزشی احصا و در نهایت در تابستان جاری بخش اعظم تجهیزات مورد نیاز پس از طی مراحل اداری و قانونی لازم از طریق مناقصه خریداری و به انبارهای استان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امروز بخش اول کاروان تجهیزات شامل تجهیزات نواحی هفتگانه مشهد، تبادکان، طرقبه-شاندیز، چناران، فریمان، احمدآباد و رضویه روز گذشته بارگیری شده و امروز به سمت ادارات تابعه اعزام خواهند شد و از روز آینده سایر تجهیزات نیز به تدریج تحویل ادارات مربوطه خواهد شد و انتظار می‌رود مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش ضمن نظارت دقیق برفرآیند توزیع تجهیزات در مناطق، بر استفاده بهینه از تجهیزات در امور آموزشی و نگهداری صحیح آن‌ها همت گمارند.

وی گفت: نباید از نظر دور داشت که تجهیزات موجود تمام احتیاجات استان را پوشش نخواهد داد، ولی امیدواریم با تداوم این قبیل اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت خیرین و مشارکت‌های مردمی با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی استان و بهره گیری مناسب و نگهداری صحیح تجهیزات موجود، هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش بیش از پیش به رسالت اصلی خود که تربیت نیروی انسانی متعهد و متبهر مورد نیاز جامعه جهت نیل به توسعه پایدار است نائل گردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار