کد خبر: ۹۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
مدیر کل امور مالیاتی گلستان:
گرگان- مدیر کل امور مالیاتی گلستان با اشاره به معافیت مالیاتی بخش کشاورزی و شرکت های واقع در شهرک های صنعتی استان، گفت: ۵۰ درصد درآمدهای گلستان معاف از مالیات است.

۵۰ درصد درآمدهای گلستان معاف از مالیات است

به گزارش آرانیوز ، قربان حاجی مشهدی، ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در پنج ماهه امسال سهم درآمدی امور مالیاتی گلستان ۷۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۱۰ درصد آن یعنی معادل ۸۱۳ میلیارد تومان محقق شد.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۷۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۸۱۳ میلیارد تومان رسیده و رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی گفت: در عوارض ارزش افزوده هم سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مناطق کم برخوردار واریز شده که این عدد در چهار ماهه سال جاری ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان واریز شده که سهم گرگان از این عدد ۱۲ میلیارد تومان است.

حاجی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل افزود: ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مودی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۴ هزار و ۶۶ مورد بود، ۵۷ درصد رشد داشتیم.

طبق گفته وی از نظر مالیات ابرازی هم ۴۶۱ مورد رشد داشته‌ایم.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان بیان کرد که در سال گذشته مجموع مالیات ابرازی صاحبان مشاغل ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در سال جاری به ۱۷۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجم اعظم درآمدهای گلستان از محل کشاورزی بوده و معاف از مالیات است و صنایع استان هم بسته به تأسیس در شهرک‌های صنعتی و مناطق مرزی و دانش بنیان‌ها به صورت دوره زمانی چند ساله از پرداخت مالیات معاف هستند.

حاجی مشهدی عنوان کرد: با در نظر گرفتن این مسائل می‌توان گفت که ۵۰ درصد درآمدهای گلستان معاف از مالیات هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار