کد خبر: ۹۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
امام جمعه تبریز:
تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش اصناف در رعایت حق و حقوق شهروندان، گفت: خود نظارتی باید بر اصناف مختلف کشور حاکم شود.

خود نظارتی باید بر اصناف کشور حاکم شود

به گزارش آرانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای بسیج اصناف استان، افزود: اصناف در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه اقتصاد کشورمان همچون کوهی استوار با اقتدار ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مانند ستون فقرات کشور است و اگر این عمود آسیب ببیند جامعه به بر خطر می‌افتد، ادامه داد: بر همین اساس نقش صنوف در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور و نیز تنظیم بازار بسیار مهم است.

آل هاشم با اشاره به اینکه احتکار و قاچاق کالا عامل از بین رفتن اقتصاد است، افزود: بازاریان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی و شرایط اقتصاد کشور داشتند و در ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی نقش بسیج اصناف را در راهبری اقتصاد و تجارت مهم خواند و تاکید کرد: بسیج اصناف باید برای احیای هویت دینی و انقلابی اصناف، در کنار انجمن اسلامی بازار و اتاق اصناف تلاش کند و از اصناف به عنوان سربازان جنگ تحمیلی اقتصادی حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: هدف از تشکیل بسیج اصناف این است که صنوف ما بر مبنای دین مبین اسلام عمل کرده و خودشان بر خودشان نظارت کنند که اگر اینگونه باشد بسیاری از دغدغه‌ها وجود نخواهد داشت.

اجرای طرح‌های مختلف امور فرهنگی و اجتماعی از جمله کمک به برگزاری نماز اول وقت در بازار و تکریم و تشویق افراد محجبه و همچنین کمک به ازدواج آسان در بین جوانان و فرزند آوری و آموزش فقه بازار با همراهی حوزه‌های علمیه از موارد و خواسته‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار از بازاریان و بسیج اصناف بود.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پور زینال رئیس بسیج اصناف سپاه عاشورا و هاشمی رئیس اتاق اصناف تبریز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته، حضور بازاریان و اصناف در صحنه‌های مختلف کشور برای کمک به تأمین نیازهای مردم و توسعه کشور را افتخاری بی بدیل از این اقشار تأثیرگذار جامعه بیان کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار