کد خبر: ۹۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قضات با تسلطی که بر علم حقوق دارند همواره در عمل از داشته‌های علمی خود در رسیدگی و صدور آراء استفاده می‌کنند و این امر، بیانگر کارکرد توأمان علم و عمل در قوه قضائیه است.
رئیس کل دادگستری اصفهان: کارکرد توأمان علم و عمل در کار قضات نمایان است

به گزارش آرانیوز از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری از علم رشد‌آور و نافع و عمل خالص به‌عنوان دو بال عالمان در مسیر وارستگی یاد کرد و اظهار داشت: علمی که رشدآور و برای مردم منفعت داشته باشد مادامی که همراه با نیت پاک و عمل خالص باشد مایه وارستگی و رستگاری عالمان خواهد شد و آن عالم، عالمی است که جانشینان واقعی پروردگار در زمین هستند.

وی افزود: قضات با تسلطی که بر علم حقوق دارند همواره در عمل از داشته‌های علمی خود در رسیدگی و صدور آراء استفاده می‌کنند و این امر، بیانگر کارکرد توأمان علم و عمل در قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به دوره جدید قوه قضاییه که از آن با عنوان دوره تحول و تعالی یاد می‌شود، بیان کرد: در دوره جدید قوه قضاییه که موصوف به دوره تحول و تعالی است؛ امر تعالی بر عهده آموزش قرار گرفته است و همه ظرفیت‌ها باید در راستای تحقق امر تحول و تعالی بسیج شود.

وی تصریح کرد: قضاتی برگزیده که در امر صدور آرا مورد تشویق قرار گرفتند، تجربه‌ها و دانسته‌های خود در امر قضاوت را در اختیار دیگر قضات، به ویژه قضات جوان قرار دهند تا سطح کیفی صدور آرا در دادگستری استان بیش از پیش افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری گفت: الگوبرداری از انسان‌های بزرگی همچون شهید لاجوردی، راه رسیدن به وارستگی در امر قضاوت را برای قضات هموار می‌سازد.

وی ادامه داد: امر قضاوت در جامعه اسلامی و حاکمیت دینی از شئون حاکم اسلامی است که این وظیفه از طرف مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضاییه و ایشان نیز این وظیفه را به قضات به عنوان قاضی مأذون سپرده‌اند و قضات باید با آگاه بودن به این مسأله، همواره مراقب اعمال و قلم خود باشند.

 

 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار