کد خبر: ۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دقایقی پیش برای شرکت در کنفرانس روند استانبول – قلب آسیا عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.کنفرانس قلب آسیا از امروز (سه شنبه ) در سطح کارشناسان در اسلام آباد آغاز می شود و مرحله اصلی این کنفرانس روز چهارشنبه و با حضور اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و […]

ظریف برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا ،راهی پاکستان شد

به گزارش آرانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دقایقی پیش برای شرکت در کنفرانس روند استانبول – قلب آسیا عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.کنفرانس قلب آسیا از امروز (سه شنبه ) در سطح کارشناسان در اسلام آباد آغاز می شود و مرحله اصلی این کنفرانس روز چهارشنبه و با حضور اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به طور رسمی گشایش می یابد. این کنفراس در سطح وزیران خارجه نیز با حضور وزیران یا مقاماتی از کشورهای همسایه افغانستان، برخی کشورهای منطقه ای و غیرمنطقه ای و با حضور نمایندگانی از نهادهای بین المللی تشکیل می شود.

این کنفرانس دو روزه باهدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسایل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور عضو و حمایت کننده این کنفرانس و بیش از ۱۰ نهاد بین المللی و منطقه ای برگزار می شود. از آنجا که دولت ترکیه در سال های گذشته مبتکر برگزاری این کنفرانس بوده است، نام آن به روند استانبول- قلب آسیا معروف شده است. وزیران امور خارجه چین، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، سوئد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان و برخی دیگر از وزیران خارجه کشورهای منطقه ای و اروپایی و نمایندگانی از نهادهای بین المللی در این کنفرانس شرکت می کنند. وزیر امور خارجه ایران قرار است در حاشیه این کنفرانس دیدارهای دوجانبه با برخی همتایان خود و مقامات شرکت کننده داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار