کد خبر: ۹۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
توسعه روستاها از همه نظر به‌ویژه توسعه اقتصادی یکی از عوامل مهم در توسعه هر کشوری محسوب می‌شود.
آب‌رسانی به روستاهای استان سمنان به جد پیگیری می‌شود

به گزارش آرانیوز از سمنان، توجه دولتمردان به روستاها و توسعه همه‌جانبه روستاها به‌ویژه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از هر نظر در دستور کار دولتمردان قرار دارد.

در استان سمنان 548 روستا و آبادی وجود دارد که از این تعداد 304 روستا واجد شرایط دارا بودن شورا هستند و شوراهای اسلامی شوراها در این 304 روستا فعال است و باعث شده تا خدمات شایانی را به روستاها و روستانشینان ارائه دهند.

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به تنش آبی موجود در روستاهای استان سمنان گفت: آب‌رسانی به روستاها یکی از اولویت‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود و با اجرای این طرح تنش آبی در 58 روستای استان با همت کلیه مسئولان، دهیاران و اهالی روستاها مرتفع و فقط 11 روستای دیگر باقی مانده است که در آینده‌ای نزدیک در این روستاها نیز مشکل رفع خواهد شد.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه در روستاها؛ اجرای 90 پروژه محرومیت‌زدایی در سطح روستاهای استان سمنان

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به روستاها وجود دارد گفت: با پیگیری استاندار سمنان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در سال 1400 و 1401 بیش از 90 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد تومان در بخش‌های راه، آب، مدارس و بهداشت هزینه شده است.

صمیمیان با اشاره به شناسایی 247 روستا در استان سمنان که با تنش آبی مواجه هستند گفت: اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان برای طرح آب‌رسانی به روستاها در طی سال‌های 1401 و 1402 در نظر گرفته شده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد اشتغال روستایی گفت: نگاه دولت سیزدهم بیشتر معطوف به تولید ثروت در روستاهاست و همان‌طور که مستحضرید روستاها لنگرگاه اقتصاد کشور است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته به روستاها توجهی نشده و روستاها بیشتر وارداتی شده است افزود: این در حالی است که روستاها باید بیشتر محل تولید باشند؛ بنابراین برای این موضوع دولت برنامه‌های بسیار خوبی را تدارک دیده است.

صمیمیان با بیان اینکه دولت سیزدهم تسهیلات خوبی از محل تبصره‌های 18 و 16 برای اشتغال در روستاها پیش‌بینی کرده است گفت: در سال گذشته بیش از 20 میلیارد تومان برای کسب‌وکارهای خرد در روستاها در نظر گرفتیم و برای این موضوع تفاهم‌نامه‌ای منعقد با اداره کل میراث فرهنگی و کمیته امداد استان سمنان امضا شد.

وی با اشاره به وجود 105 واحد بومگردی در سطح روستاهای استان سمنان گفت: در نظر داریم در دو سال آینده 250 واحد بومگردی دیگر در سطح روستاهای استان سمنان ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان در مورد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف به مناسبت هفته دولت در حوزه روستاهای این استان گفت: بیش از 94 پروژه 94 پروژه با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

صمیمیان خاطرنشان کرد: اعتبارات صرف شده برای افتتاح این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان ساخت معابر روستایی، احداث پارک‌ها و بوستان‌های روستایی و غسالخانه، آرامستان، ساخت مراکز فرهنگی و اشتغال‌زایی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که در هفته دولت امسال در روستاها افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

بدون شک توجه به آبادانی روستاها مزایای بی‌شماری همچون جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری، توسعه اقتصادی همه‌جانبه که عواید آن شامل حال هم مردم مناطق روستایی می‌شود و هم شهرنشینان از آن بهره‌مند خواهند شد و از سویی دیگر بذر امید را در دل جوانان روستایی زنده می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار