کد خبر: ۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
رئیس پارلمان اروپا:
'مارتین شولتز' رئیس پارلمان اروپا هشدار داد که اتحادیه اروپا با خطر فروپاشی روبرو است و حامیان آن می بایست برای نگاه داشتن این اتحادیه، بجنگند.

 اتحایه اروپا با خطرفروپاشی روبرو است

به گزارش آرانیوز، خبرگزاری رویترز امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی 'دی ولت' دراین باره گفت که اتحادیه اروپا در خطر است و نیروهایی وجود دارند که تلاش می کنند باعث فروپاشی آن شوند.
به گزارش رویترز، اظهارات رئیس پارلمان اروپا در پاسخ به هشدارهای اخیر 'ژان آسلبورن' Jean Asselborn وزیر مهاجرت و امورخارجه لوگزامبرگ مطرح می شود که گفته بود ممکن است اتحادیه اروپا از هم بپاشد.
بنابراین گزارش، 'مارتین شولتز' به این روزنامه آلمانی گفت: کسی نمی تواند بگوید که اتحادیه اروپا با ساختار کنونی خود در یک دوره 10ساله موجودیت داشته باشد.
شولتز افزود: اگر خواهان آن هستیم باید به سختی برای آن بجنگیم.
به گزارش رویترز، رئیس پارلمان اروپا در این مصاحبه اشاره نکرد چه چیزی اتحادیه اروپا را تهدید می کند اما بیشتر این مصاحبه بر بحران مهاجرت که اتحاد اروپا را فراگرفته و میزان تحمل اعضا، متمرکز بود.
شولتز با اشاره به مساله بازگشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گذشته ای که در آن ملی گرایی و مرزهای ملی رایج بود، هشدار داد: (بازگشت به این اصل) یک مصیبت است زیرا این نوع از اروپا، مجددا قاره ما (اروپا) را به سمت فاجعه سوق خواهد داد.
رویترز افزود: اختلاف در میان اعضای اتحادیه بر سر بحران پناهجویان سوری بخصوص بین 'انگلا مرکل' صدر اعظم آلمان و دیگر کشورهای سابق کمونیستی عضو این اتحادیه که مخالف سهمیه بندی و پذیرش این پناهجویان هستند، فزونی گرفته است.
رویترز اضافه کرد: مرزهای شنگن نیز دراین ارتباط با خطر مواجه است و برخی از کشورهای عضو این پیمان مبادرت به کنترل مرزها برای مقابله با بحران سیل پناهجویان آواره کرده اند.
اتحادیه اروپا متشکل از 28 کشور اروپایی است که درکل جمعیتی بالغ بر 500 میلیون نفر را در بر می گیرد و وسعتی بیش از چهار میلیون و 300هزار کیلومترمربع دارد.
آغاز پیدایش اتحادیه اروپا که اتحادیه ای سیاسی – اقتصادی است، جامعه اقتصادی در سال 1957 بود که با عضویت شش کشور و بنابر 'توافقنامه رم'، پایه ریزی شد و با توافق 'ماستریخت' در سال 1993 میلادی، چارچوب قانونی کنونی اتحادیه اروپا بنا نهاده شد.
19 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 1999به پول واحد مشترک 'یورو' پیوستند، برخی از کشورهای عضو همچون یونان در پی پیوستن به پول واحد اروپایی در سال های اخیر با مشکلات شدید اقتصادی دست به گریبان شده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار