کد خبر: ۹۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
یکسال اخیر؛
ارومیه - رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در یکسال اخیر و با حمایت دولت سیزدهم از تولیدکنندگان، ۳۱۰ هزار مترمربع فرش دستبافت در این استان تولید شده است.

۳۱۰ هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید شد

جواد وقاری در گفتگو با آرانیوز اظهار کرد: نقشه فرش دستبافت افشار تکاب و نقشه ماهی خوی ۲ برند ملی و جهانی است که بافندگان فرش دستبافت توانسته‌اند با مجموع دیگر نقشه‌های فرش موجود در استان، بیش از ۳۱۰ هزار مترمربع فرش دستبافت تولید و با نظارت اداره فرش به چرخه اقتصاد جامعه وارد کنند.

وی با اشاره به تعداد بافندگان فرش دستبافت در استان، افزود: هم‌اکنون ۷۲ هزار بافنده فرش در قالب ۲۳۴ فقره کارگاه تولیدی در حال فعالیت هستند.

وقاری ادامه داد: از این تعداد کارگاه‌ها، هفت کارگاه به صورت متمرکز و ۲۲۷ کارگاه نیز به صورت غیر متمرکز در مکان‌های کوچک و خانه‌ها به صورت سنتی فعال هستند.

وی با تاکید بر حمایت اداره فرش اداره کل صمت از تولیدکنندگان فرش دستبافت گفت: بیمه بافندگان فرش همواره و طی دوره‌های گذشته یکی از مشکلات این حوزه بوده است.

به گفته وی؛ ۲۲ هزار ۷۷۰ بافنده در استان دارای بیمه هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۰ بافنده دارای بیمه تأمین اجتماعی و ۱۰ هزار نفر نیز تحت حمایت بیمه روستای و عشایری قرار دارند.

وقاری با اشاره به طرح و نقشه فرش‌های دستباف استان یادآور شد: فرش ماهی خوی و افشار تکاب از جمله زیباترین طرح‌هایی است که در آذربایجان‌غربی تولید و صاحب برند معتبر هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار