کد خبر: ۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از استفااده سلاح‌های مجاز و غیرمجاز مردم در مراسمات عروسی و عزا گفت: با همکاری سپاه و نیروی انتظامی یک هزار و ۲۲۵ قبضه سلاح کشف شد.
۱۲۲۵ قبضه سلاح‌ ‌در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

به گزارش آرانیوز از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم در حوزه اجتماعی قرارگاه عفاف و حجاب و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه شدند که در استان جلساتی برگزار و وظایف دستگاه‌ها طبق قانون احصا و به آنها اعلام شد.

وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات به زوجین، واگذاری زمین و چندین برنامه دیگر از جمله اقدامات در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده و در حوزه عفاف و حجاب و توانمندسازی زنان هم امور بانوان استان چهار برنامه شاخص را در شهرستان چرام به عنوان پایلوت در دست اجرا دارد که امیدواریم شاهد تبعات مثبت آن باشیم.

هاشمی‌مهر با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه همگانی در دولت سیزدهم، ابراز کرد: همه مردم به غیر از کسانی که مراجعه نکردن تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند که از اقدامات بارز و خوب دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

وی با اشاره به جایگاه برتر استان در اجرای نسخه الکترونیک، گفت: 90 درصد هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت و خانواده‌ها فقط 10 درصد هزینه را پرداخت می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح دارویاری را از دیگر اقدامات برجسته این دولت دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح که مورد استقبال مردم قرار گرفته پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کرده است.

هاشمی‌مهر با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در تولید واکسن کرونا و همچنین صادرات آن افزود: خطر بیماری کرونا همچنان جدی است، توصیه می‌شود مردم دستورالعمل‌‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی به اقدامات حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: بخشی از اقدامات در این حوزه فرهنگی و اجتماعی است که برگزاری جشنواره کوچ عشایر با حضور 16 استان،  راه‌اندازی 30 کارگاه صنایع دستی خصوصا در نقاط محروم و مرمت بناها و آثار تاریخی از دیگر اقداماتی است که به جد پیگیری می‌شود، تاکنون 5.5 میلیارد برای مرمت بنای تاریخی دهدشت هزینه شده و کارهای 13 بنای دیگر در دست انجام است.

هاشمی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برقراری امنیت سرمایه‌گذاران گفت: خوشبختانه استان هیچ‌گونه مشکل امنیتی ندارد فقط معارضات اجتماعی است که فرمانداران موظف به رفع آنها هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه‌گذاران بدانند با آسودگی خاطر امنیت آنها را برقرار می‌کنیم، مشکلی برای حضور سرمایه‌گذاران  در استان نیست ضمن اینکه استان مشکل امنیتی ندارد.

 

هاشمی‌مهر بیان کرد: خوشبختانه نه گروه ضد انقلاب در استان فعال است نه اینکه مرز مشترک با کشورهای همسایه داریم که امنیت استان تهدید شود.

وی ادامه داد: نگرانی که داریم موضوع سلاح‌های مجاز و غیرمجازی است که مردم در مراسماتی مانند عروسی و عزا از آن استفاده می‌کنند، امسال با همکاری سپاه و نیروی انتظامی یک هزار و 225 مورد سلاح کشف شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار