کد خبر: ۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۱۵۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در یکسال اخیر خبرداد.

اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش آرانیوز ، قاسم جلیلی‌نژاد گفت: علی رغم مشکلات فراوان در تامین تجهیزات، استان آذربایجان‌غربی با اتصال ۱۵۱ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات توانست بیشترین تعداد روستای تحت پوشش اینترنت در یکسال گذشته و دربین استانهای کشور را بخود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات اشاره و افزود: توانسته‌ایم به تعهد خود در برنامه ششم توسعه عمل کنیم.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰ درصد، ضریب نفوذ اینترنت سیار ۱۴ درصد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۱۴ درصد رشد کرده است.

وی پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به فعالین و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات را از عملکردهای دیگر اداره کل ارتباطات آذربایجان‌غربی برشمرد.

جلیلی نژاد به دومین پروژه فاخر در حوزه ارتباطات استان اشاره کرد و افزود: دومین پروژه فاخر و مهم استان راه‌اندازی ایستگاه فضایی سلماس به وسعت ۴۰ هکتار است که تملک آن از منابع محیط زیست استان در شهرستان سلماس روبروی روستای چوپان لو انجام شده و تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا شهریور سال آتی به بهره برداری برسد.

 

 

 

 

48

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار